Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Even voorstellen

    Hallo, mijn naam is Michel Huetink woon in Zutphen en ik heb mij sinds gisteren aangemeld op het vogelcafe.
    Momenteel heb ik 1 koppel Goudvinken , 1 koppel Rode Kardinalen en 1 koppel Splendidparkieten.
    Splendidparkieten kweek ik nu al zo'n 8 jaar en dit is overigens het laatste jaar, heb nu 5 jongen en stop er daarna mee. Hierna ga ik volledig over op alleen Goudvinken en Rode Kardinalen.
    De goudvinken hebben nu 3 uitgevlogen jongen, maar de oude pop zit al weer op 7 eieren. De Rode Kardinalen hebben nu 2 jongen waarvan de 1e vandaag is uitgevlogen. Dit jong is overigens pas 9 dagen oud dus van vliegen is nog niet echt sprake. Ik had in totaal 4 jongen maar de vader heeft er 2 uit het nest gegooid, vandaar dat deze nu netjes apart zit, dat had ik natuurlijk veel eerder moeten doen, maar voor die tijd gedroeg hij zich voorbeeldig. Al een hoop met de Kardinalen beleefd trouwens, de pop is eergisteren ontsnapt door mijn eigen schuld, ik heb de jongen zo goed als ik kon bijgevoerd en in een ziekenkooitje gezet als couveuse voor de nacht. Gistermorgen om 5.30 uur zat ze echter weer op het dak van mijn voliere, ik heb gelijk de jongen met het nest weer terug gezet in het hok, waarop de pop vrijwel op het zelfde moment het hok weer in vloog. Begon kort daarna weer te voeren en vanmorgen vloog het 1e jong dus uit.
    Ik hoop dat het verder nu goed gaat zonder spannende avonturen.

  • #2
    Welkom! Zo zie je maar, vogels kweken is nooit voorspelbaar of saai en daarom genieten we er ook van als er iets moeilijkers lukt! Diverse mix van vogels trouwens, vanwaar de ommezwaai?

    Opmerking


    • #3
      Hallo Michel, welkom hier.

      wat een mazzel dat de pop rode kardinaal weer terug is......
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Splendidparkieten kweek ik al jaren, Goudvinken heb ik vorig jaar aangeschaft, was ook al een tijdje een wens. De Rode Kardinalen liep ik eigenlijk bij toeval tegenaan, ik zou er nooit de marktwaarde voor betalen, maar kreeg een dermate mooi aanbod dat ik niet kon weigeren. Overigens begin jaren 70 al wel eens een Rode Kardinaal man gehad, toen waren ze wel veel goedkoper als nu het geval is.
        Wel moet ik nu een keuze gaan maken welke soort blijft en welke gaat weg.
        De Kardinalen blijven in elk geval, ik wil bij het jong een partner gaan zoeken zodat ik 2 koppels heb, dus moet ik ruimte maken, of de Splendid's gaan weg of de Goudvinken, een lastige keuze want ik vindt het allebei fijne vogels om te houden en te kweken.

        Opmerking


        • #5
          Misschien is het makkelijker kiezen, als je naar het voer kijkt.

          Als je vogels hebt die hetzelfde eten, is weer een voordeel.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6

            Opmerking

            Working...
            X