Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Puur natuur !!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Puur natuur !!!!

    Heb sinds vorig jaar CDK op de vloer lopen bij de tropische duiven als opruimers zeg maar.
    Ik heb zes volieres met duiven met in elk een koppel CDK.
    Vorig jaar ook enkele gebroed maar geen succes ,d.w.z geen kuikens.
    Nu afgelopen zaterdag bij het benaderen van de volieres zag ik verscheidene (muizen dacht ik ?) weg glippen,na controle bleken dit jonge CDK te zijn ,6 stuks in totaal.
    Vader en moeder zijn continue aanwezig en helpen het jonge grut zoeken naar iets eetbaars.
    Opfokvoer aangeschaft en het gaat tot nu toe voortvarend ,na 3 dagen ,ouders zijn zeer alert.
    Toch even verder gekeken en er broed nog 1 hen vast ,afwachten maar.
    Niet alleen jonge duiven zijn leuk ,al het jonge grut is prachtig om te zien groeien in goede harmonie.

    Ik heb nog een paar topics gelezen en deze kwartels zitten samen met broedende Zomertortels in een voliere.
    De tortels kijken niet naar de hommels die onder hun poten door lopen, zij zoeken het dan liever hogerop.
    Last edited by Hubert62; 30-05-2018, 00:47.


    Gr ,Hubert

  • #2
    Leuke verrassing......
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Ja ton ,ben gek op verrassingen.Mij werd altijd gezegd kwartels uit broedmachines waren hiervoor niet geschikt.
      Nu dag 4 ,alle zes huppelen kris kras door de voliere en zoeken uit zichzelf een zonnig plekje op.
      Echt leuk om te zien deze hommeltjes, pa en ma zijn er maar druk mee.


      Gr ,Hubert

      Opmerking


      • #4
        1ste generatie broedmachine willen nog wel eens zelf broeden . Hoe meer nakomelingen uit de bm dan stoot het natuurlijke broeden .
        wat heb ik een leuke hobby .
        juist vogels houden :) :)

        Opmerking


        • #5
          Amigo de los Psittacidos

          Look deep into nature and you will understand everything better

          Opmerking


          • #6
            Dit valt mij toch weer tegen Rupicola
            Als u mijn intro goed had gelezen is daar geen sprake van.
            6 volieres en zes koppels.
            Hopende dat het andere koppel net zo goed voor hun kroost zorgt als dit koppel ,het is vermakelijk hiernaar te kijken.


            Gr ,Hubert

            Opmerking


            • #7
              Hopende dat het andere koppel net zo goed voor hun kroost zorgt als dit koppel ,het is vermakelijk hiernaar te kijken.[/QUOTE]

              Nu ook het 2e koppel met 6 jonge ,nu inmiddels ook al 6 dagen oud ,geen uitval gehad.
              Ook dit koppel zorgt goed voor hun kroost ,beide koppels zeer fel op indringers ,uitermate beschermend.
              Na 3 weken al goed te zien wat hanen of hennen zijn.


              Gr ,Hubert

              Opmerking


              • #8
                Het 2e koppel is na het uitkomen van hun 6 kuikens weer gaan broeden na 5 weken.
                Ook deze keer met suc6 en wel 8 kuikens gisteren uitgekomen.
                Vorige nesten nog steeds geen uitval ,deze na selectie zelf gehouden voor volgend jaar.
                Het blijft na duiven houden ook vermakelijk mooi hier naar te kijken.


                Gr ,Hubert

                Opmerking


                • #9
                  Nu de eerste hen van de jonge CDK van eind Mei broeds na 3 mnd, zit op 8 eieren.
                  De haan die erbij zit is van het latere koppel ,dus 5 weken jonger.
                  Zal dit lukken?.


                  Gr ,Hubert

                  Opmerking


                  • #10
                    Met wat geduld gaan we het weten.....
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking

                    Working...
                    X