Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over temmen van mijn parkiet(en)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vraagje over temmen van mijn parkiet(en)

    [COLOR=#636363]Gegroet iedereen.[/COLOR]

    [COLOR=#636363]Vorige week kocht ik 2 parketen, waarvan ik onlangs begreep dat het het temmen een beetje moeilijker zou maken. Tot zo ver is 1 Parkiet (Blue) bang om de gierst te eten, hoewel die niet weg vliegt wanneer mijn hand dichtbij komt. Ze beweegt zich slechts een beetje naar de zijkant en vermijdt het. Wat betreft mijn andere budgie (Ocean), hij geniet echt van gierst en ziet het meestal op een afstand als ik gierst in mijn hand heb.[/COLOR]

    [COLOR=#636363]Ocean heeft geen problemen om het uit mijn hand te eten, ongeacht hoe ik het vasthoud, maar hij blijft nog steeds op zijn stok staan ??in plaats van op mijn hand. Hij volgt af en toe de gierst op meerdere stokken in pogingen om ervan te eten. [/COLOR]

    [COLOR=#636363]Nu heb ik ergens op YouTube gelezen dat als je je vinger iets en zachtjes gebruikt om net boven zijn poten / op zijn buik te duwen, er uiteindelijk een parkiet op je vinger kan komen. In deze 2 dagen lijkt dat het geval te zijn. Ocean stond met deze methode meerdere keren op mijn wijsvinger, maar lijkt nog steeds bang om op eigen vrije wil met mijn vinger (s) te springen.[/COLOR]

    [COLOR=#636363]Moet ik deze methode blijven gebruiken of wordt deze methode niet aanbevolen?[/COLOR]

    [COLOR=#636363]Vriendelijke groeten,[/COLOR]
    [COLOR=#636363]Skyrider[/COLOR]
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Dat is wel de manier om een vogel op je vinger te laten stappen.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      [COLOR=#636363]Heb alleen een grote fout gemaakt. Nadat ik deze post/thread heb gemaakt kwam ik later in de middag achter dat Ocean makkelijker op mijn vinger/hand kwam. Ik dacht super! Wist niet dat het zo snel ging! Maar, toen dacht ik volgens wat mensen online kan ie dan wel even buiten de kooi, dus dat deed ik. Hij vloog wat rond, en stompte soms ergens tegen aan wat te verwachten was.[/COLOR]

      [COLOR=#636363]Ik moest hem een klein beetje dwingen (vinger iets boven de pootjes zodat ie op mijn vinger ging) zodat ik 'm weer terug in de kooi kon doen. Helaas is ie nu bang om op mijn vinger/hand te komen. Hij eet de Millet niet zo veel meer als gisteren, en elke keer 'als' ie met zijn pootjes op mijn vinger/hand komt dat gaat ie direct weer terug naar zijn stok..[/COLOR]

      [COLOR=#636363]Denk dat ik zijn vertrouwen nu een beetje kwijt ben helaas.[/COLOR]

      Opmerking

      Working...
      X