Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onbevruchte eitjes sijspop.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Onbevruchte eitjes sijspop.

    Pop sijs van afgelopen jaar eigenkweek. Heeft gaar eerste nest met 5 eitjes na schouwen der eitjes bleken ze alle 5 onbevruchte te zij als.ik de eitjes nu weg neem .begint ze dan weer op nieuw net leggen. Hopend op een nest waar de eitjes wel bevrucht van zijn . Man sijs verstaat zich goed samen met de pop
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

  • #2
    misschien is het beter om de pop de broed cyclus af te laten maken.

    als je de eieren nu wegneemt, en ze zou weer eieren gaan leggen, put haar dat misschien uit.

    of werkt dat niet zo ?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      altijd halverwege schouwen zijn ze niet bevrucht dan zit de vogel voor niets 13 dagen te broeden je put ze zeker dan niet uit haal je ze weg leggen ze binnen een week weer nieuwe eitje
      ik doe het al jaren zo maar nooit meer dan 3 rondes jongen eerder nog 2

      Opmerking


      • #4
        Goh en ik doe nu juist het tegenover gestelde.
        De eitjes blijven bij mij liggen, ik laat de pop de cyclus af maken.

        Zou gauw ze zelf enkele dagen niet meer op het nest is gegaan, haal ik de eitjes weg. Dan kan ze opnieuw beginnen.

        Ik doe dit omdat het leggen van eieren nogal wat vraagt van een popje en ik de natuurlijke gang ook niet wil verstoren.
        Schouwen doe ik niet, dat heeft dan ook geen zin.

        Bij mij ook 2, uiterlijk 3 rondjes. Dat ligt geheel aan het koppel.
        groetjes
        Heidi

        Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door koppig Bekijk Bericht
          altijd halverwege schouwen zijn ze niet bevrucht dan zit de vogel voor niets 13 dagen te broeden je put ze zeker dan niet uit haal je ze weg leggen ze binnen een week weer nieuwe eitje
          ik doe het al jaren zo maar nooit meer dan 3 rondes jongen eerder nog 2
          heb de eitjes weggehaald . doe ook maar 2 rondes .
          wat heb ik een leuke hobby .
          juist vogels houden :) :)

          Opmerking


          • #6
            Geinig om te lezen hoe ieder het doet, zelf haal ik ook de eitjes meteen weg als ze na het schouwen onbevrucht blijken te zijn, heb eens gelezen dat het de pop meer uitput om 13 dagen te broeden dan dat ze de eieren legt.

            Na het weg halen van de eieren gaat de pop meteen lekker badderen en weer goed eten en krachten op doen voor de volgende ronde.

            Helaas kunnen de vogels ons niet vertellen wat nou het beste voor ze is zodoende dat iedereen er zijn eigen interpretatie aan geeft wat nou het beste voor de vogels is.
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              De vink hier in de tuin begon meteen de dag nadien een nieuw nest te bouwen op dezelfde plaats als voorheen. Het vorige nest werd jammer genoeg geroofd door een ekster.

              Opmerking


              • #8
                Toen ik 10 jaar geleden begon met het kweken van Amerikaanse sijzen heb ik met andere kwekers/liefhebbers gesproken.
                Zij vertelde mij om de pop de cyclus af te laten maken mochten de eitjes niet bevrucht zijn. Goed of niet goed ik weet dat natuurlijk niet.
                Ik ben het altijd zo blijven doen, zeker omdat het in mij oren zeer logisch klonk en hier verder geen problemen mee heb ondervonden.

                Tja inderdaad vogels kunnen niet zeggen hoe zij zich voelen.
                groetjes
                Heidi

                Neem eens een kijkje op mijn site.
                http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                Opmerking


                • #9
                  Ze heeft nog geen interesse om opnieuw te beginnen na dat haar vorige nest onbevruchte was. Onze andere sijspop doet nog helemaal geen aanstalten om aan nestbouw te beginnen.
                  wat heb ik een leuke hobby .
                  juist vogels houden :) :)

                  Opmerking


                  • #10
                    [QUOTE=jfk1;533013]
                    wat heb ik een leuke hobby .
                    juist vogels houden :) :)

                    Opmerking

                    Working...
                    X