Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogels van broedkooi naar voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vogels van broedkooi naar voliere

    Ik heb een nieuw koppel vogels. Na de quarantaine periode heb ik ze met kooi en al in het nachthok gezet en na een dag het luikje open gedaan zodat ze zelf eruit kunnen vliegen.
    Nu valt het mij op dat de vogels enkel op de grond verblijven, het mannetje zie ik wel omhoog vliegen maar de pop enkel en alleen op de grond gezien.. Kan het zijn dat dat komt dat ze een tijdje in een broedkooi gezeten hebben? Moet ik het de tijd geven of kan ik er nog iets aan bijdragen. het zijn overiges volgens van 2017 dus volwassen.
    Met dank voor de reacties.

  • #2
    Ik zou ook voer en water op de grond aanbieden.

    Sommige vogels hebben altijd klein gezeten, zodoende het vliegen ze veel kracht kost.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Misschien zijn ze te vet door de weinige bewegingsvrijheid, heb je al eens de buikveren op geblazen?
      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #4
        Dank voor de reacties. Ik heb voer en water op de grond gezet. Heb ook nog even gekeken of de pop te dik is maar denk eerder dat deze aan de magere kant is.
        Ik kan denk ik niet anders dan maar rustig af te wachten in de hoop dat de pop snel op kracht is.

        Opmerking


        • #5
          Trek de vleugel eens open en kijk of de slagpennen niet beschadigd zijn. Wanneer deze beschadigd zijn, deze trekken en de vogel in een kleine kooi plaatsen tot ze weer volgroeid zijn. Je hebt ook eumozebravinken die vaak haakjes missen in slagpennen en hierdoor moeilijker kunnen vliegen.

          Opmerking


          • #6
            Ik heb de vleugels gespreid maar zie geen rare dingen. Vanorgen toen ik het nachthok inging zat de pop nog steeds op de grond en aan het eind van de middg ook nog. Eten en drinken zijn gelukkig gevonden. Als je pop wilt pakken schiet ze wel weg en probeert omhoog te gaan maar komt niet verder dan kniehoogte en ploft dan weer neer. Het mannetje heeft zn weg helemaal gevonden en vliegt en en uit van nachthok naar vlucht.

            Opmerking

            Working...
            X