Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke vogels bij sijzen en vinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke vogels bij sijzen en vinken


  • #2
    Mooie vogels zijn de europese insecteneters.

    Maar die willen graag insecten, en de sijs en vink ook.

    En daar kan de schoen gaan wringen.

    Beide kunnen te fel worden, van te veel insecten.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Bij mij zitten bij sijzen en distelvinken o.m. zwartkoppen, staartmezen en zwarte roodstaarten. In 4 jaar tijd nog geen problemen ondervonden. Mijn insecteneters eten trouwens pellets, enkel wanneer er jongen zijn worden volop zowel diepvries als levende insecten gevoerd.

      Opmerking


      • #4
        bedankt voor jullie reacties.

        Ton, ik zal zeker na jou punt er nog eens goed over na denken. Nu denk ik dat de vinken sneller wat agressief worden dan de sijzen. Ik zou de vinken dus in het broedseizoen ook in een binnen voliere kunnen plaatsen.
        #barmsijscabaret, denk je dat het uit maakt qua gedrag dat ze bij jou pellets eten?

        Opmerking


        • #5
          mocht ik dan toch een koppel insecteneters kopen. Zouden Staartmezen dan goed zijn of is dat te hoog gegrepen?

          Opmerking


          • #6
            Staartmezen zijn graag in een kolonie.

            geen idee, of ze wel worden aangeboden.

            Qua verzorging heb ik geen idee.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
              Staartmezen zijn graag in een kolonie.
              In de winterperiode wel, in de broedperiode lukt het het best met 1 koppeltje. De jongen kan je er gerust laten bij zitten tijdens een tweede ronde. Of de pellets voor een gedragswijziging zorgen weet ik niet, ik voer namelijk alle insecteneters vnl. pellets en kan niet vergelijken met iemand die enkel insecten voert.

              Staartmezen zijn makkelijke sterke vogels om te verzorgen. Om te kweken moet je geluk hebben dat je een koppeltje hebt waarbij het klikt en liefst de beschikking over een zak vol veren & geen schrik van spinnen

              Opmerking


              • #8
                bedankt voor de reactie's!

                Opmerking

                Working...
                X