Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 66

Onderwerp: man Mex. nonpareil houdt op met zingen

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    277
    Mooi man, spannende tijd....

Zou heel mooi zijn zo snel al.

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    54
    WoW!

Mooi Joop, echt een unicum zo snel dat ze bij jouw is gaan broeden, het is idd, wat lang zo lang ze van het nest af is, misschien moet er nog een eitje komen en gaat ze als het legsel compleet is er vaster op broeden, zit de man er nog wel bij?

Hoop echt dat dit gaat lukken allemaal, zie dat je kunststof gaas hebt gebruikt voor dit vluchtje bevalt dat een beetje en is het een beetje sterk?

Lid Smittie's Avatar
    Thanks
    0
    gisteren en vandaag zit het popje zo te zien stevig te broeden. Ik kan de vogels d.m.v. een camera mooi ongemerkt bespieden. De man zit er nog bij en zit bijna de hele dag te zingen.
    Kunststof gaas is prima, maar wel binnen. Het is best sterk, maar tegen een beetje geweld (kat of marter?) is het denk ik niet bestand. Ook muizen kunnen er gemakkelijk gaten in knagen.
    In het najaar ga ik het kunststof gaas op de voliere vervangen, want ik wil geen risico lopen hierdoor vogels te verliezen.

Ik maak me wel een beetje zorgen om de warmte van de laatste dagen. Binnen, maar ook buiten in de overdekte voliere, kunnen de temperaturen hoog oplopen.
    groet, Joop

zie mijn YouTube kanaal https://www.youtube.com/channel/UCoa..._as=subscriber

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    277
    De temperaturen lopen flink op, helaas.

Hopen maar dat het goed gaat.

Thanks
    54
    Mooi Joop, lekker dat ze nu vast broed nu, de temperaturen zijn misschien wel wat zorgelijk, hoop dat het goed komt.

Het gaas lijkt me idd. wat risicovol, hier geen marters maar wel katten en muizen.

Welke camera gebruik jij in de het hok?

Veel succes met de kweek.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails thumbnail_HVEU0027.jpg   thumbnail_HVEU0041.jpg  

Lid Smittie's Avatar
    Thanks
    0
    De camera is een D-Link DCS-5222L.
    d.m.v. een app kan ik op mijn mobieltje of iPad (waar ik ook ben) een kijkje nemen in het vogelhok.
    Ik bedank jullie allemaal voor het feit dat jullie mij succes toewensen. Dit forum is dus meer dan kennis en ervaring delen. Het is fijn om ook succes (of tegenslag) met elkaar te delen.
    groet, Joop

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    277
    Inderdaad Joop, dat maakt het leuk.

Delen met elkaar, en er weer van leren.

Thanks
    54
    Ok mooie camera, een pan/tilt camera, heb vroeger zo iets gehad van Foscam, destijds waren ze moeilijk op afstand te bekijken, tegenwoordig met de app. is het idd. een fluitje van een cent ze te installeren en te bekijken.

Natuurlijk is het heel normaal dat we je succes toewensen, je hebt ook prachtige vogelsoorten zitten en ik ben ook reuze benieuwd hoe de kweek verloopt hier van.

Veel succes en hou ons op de hoogte.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    277
    Zit de pop nog te broeden Joop ?

Ik vind het prachtige vogels, zeker de man.

Lid Smittie's Avatar
    Thanks
    0
    dag Ton,
    idd een prachtige vogel. En al heb ik nog maar kort ervaring met passerina's, ik weet wel dat het een zeer karaktervolle vogel is. Ik kan daar enorm van genieten en ben blij dat ik wat verder heb gekeken dan alleen de afrikaantjes.
    De pop zit nog steeds te broeden, nu al een kleine week.

Wat betreft de mnp wil ik nog graag iets met mijn mede vogelliefhebbers delen: ik heb een camera in het vogelhok en kan ik zodoende de vogels ongemerkt in de gaten houden. Afgelopen dagen kijk ik ook nog even vlak voor het naar bed gaan. De camera heeft infrarood dus ik kan bijv. zien of het popje op het nest zit. Dat is het geval, maar ik was verbaasd dat ik de man in het donker heel actief zag zijn. Hij vloog van de ene tak op de andere en soms tegen het gaas. Het lijkt alsof hij heel goed kan zien in het donker. Ook zat hij op een bepaald moment rustig zijn veren te poetsen, dus het was niet zo dat zijn nachtrust verstoord is door bijv. een kat of muis.
    Voor mij is dit een geheel nieuwe ervaring met vogels. Ik weet niet beter of vogels (met natuurlijk uitzondering van uilen e.d.) in het donker niet goed kunnen zien en het bijv. belangrijk is ze dan niet te storen.
    groet, Joop

Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Mexicaanse nonpareil
    Door Ton in forum Tropische vogels
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 10-11-2017, 20:53
  2. Mexicaanse Nonpareil
    Door pietje in forum Tropische vogels
    Reacties: 59
    Laatste Bericht: 08-09-2014, 18:57

Forum Rechten