Pagina 5 van de 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 66

Onderwerp: man Mex. nonpareil houdt op met zingen

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    276
    Zeker wel Joop.

Alleen wat minder foto's denk ik.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    276
    Joop, die filmpjes op jouw youtube kanaal, waar heb je die allemaal gemaakt. Het zijn mooie filmpjes.

Lid Smittie's Avatar
    Thanks
    0
    Deze filmpjes heb ik gemaakt in het mooie Salland (waar ik woon) en in Drenthe (daar heb ik een vakantiehuisje).
    Ton, ik heb toch maar even de moeit genomen om mij als nieuwkomer op dit forum voor te stellen.
    groet, Joop

zie mijn YouTube kanaal https://www.youtube.com/channel/UCoa..._as=subscriber

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    53
    Prachtige filmpjes Joop, erg mooi gemaakt allemaal.

Hier nog een nieuw filmpje van onze vriend Ron van een nestje van de MN.

https://www.youtube.com/watch?v=xo7rpZrU410
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails Knipsel.JPG  

Lid Smittie's Avatar
    Thanks
    0
    dag Michael,

Het filmpje van Ron had ik nog niet gezien. Niet vreemd, want deze is vandaag gepubliceerd.
    Ik hoop binnenkort ook een dergelijk filmpje te kunnen maken. Ik heb afgelopen zaterdag nog een derde paartje MN aangeschaft. De vogels zijn 4 jaar oud en de man van wie ik deze kocht, wilde stoppen met zijn hobby. Wat schetst mijn verbazing: zondag begon het popje al te nestelen en van een afstand te zien is het nest bijna klaar. Ook zag ik de vogels vandaag paren. Je zult begrijpen dat ik het allemaal best spannend vind.
    De man MN bij Ron hoefde blijkbaar niet apart gezet te worden, maar voert ook de jongen. Eens kijken hou mijn man zich de komende tijd gedraagt.
    groet, Joop

Thanks
    53
    Hoi Joop,

Dat is echt uniek, zaterdag aangeschaft, zondag al een nest en paren, teken dat ze zich thuis voelen bij jouw.

Zitten deze nieuwe vogels in dat kleine vluchtje apart of gewoon bij de andere koppels in de grote volière?

Hopelijk heb je dit seizoen nog jongen vogels, zou echt geweldig zijn.

Veel succes en hou ons op de hoogte!

Lid Smittie's Avatar
    Thanks
    0
    beste Michael,

Naast de voliere beschik ik over drie vluchtjes en dat worden er in het najaar vier. Dit paartje zit in een vluchtje binnen met een afmeting van 3,5 mtr X 0.9 mtr. (en ruim 2 mtr hoog)
    Ze voelen zich idd thuis zo te zien. De man zingt vanaf het eerste uur volop.

By the way: In de voliere hebben de blauwfazantjes en oranjekaakjes jongen. Ik ga deze nesten niet storen dus ook niet ringen. Je moet dan de nesten wat uit elkaar trekken en dat durf ik niet. Ben benieuwd wat er straks uitvliegt.
    groet, Joop

Thanks
    53
    Hoi Joop,

Prima maten ruimtes bij jou zo te horen, de vogels zijn bij jou prima terecht gekomen.

Heb vroegen ook Blauwfazantjes en Oranjekaakjes gehad, zijn nog steeds mijn 2 favorieten van de afrikaantjes.

Blauwfazantjes met de rode wang heb ik ook nog gekweekt, de nesten zijn idd. complete bouwwerken en worden gauw verstoort bij nestcontrole of iets dergelijks, heb destijds ook niet geringd.

Van de Oranjekaakjes alleen een nest gehad, helaas beleven de eieren uit, dit nest was heel dicht bij de grond gebouwd, is dit ook bij jou het geval?

Veel succes, leuk als je van alle soorten wat foto materiaal post hier op het Vogelcafe.

Succes met de kweek!
    Laatst gewijzigd door populier; 25-06-2018 om 15:43.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    276
    Zijn er inmiddels eieren Joop, of ben ik te voorbarig?

Lid Smittie's Avatar
    Thanks
    0
    ja hoor, het popje zit te broeden op 4 eieren, terwijl ze pas 8 dagen bij me zijn. Ik heb maar even een foto gemaakt, want ik weet dat je daar van houdt.
    ook een snapshot van de camera die ik in het vogelhok heb hangen. De MNP zit te broeden in het plastic traliekastje, terwijl ze toch ook kon kiezen uit enkele korfjes verscholen in het groen.
    Ik vind het natuurlijk best spannend. Ik vind nl. dat het popje het nest soms voor een langere tijd verlaat, met name gisteravond viel me dat op. Het duurde wel 1,5 uur voordat ze weer op de eieren ging zitten. Is dat normaal? Omdat ze het broeden helemaal alleen voor haar rekening moet nemen, heeft ze natuurlijk zo nu en dan behoefte om de benen te strekken en wat te eten en te drinken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Indien er jongen komen ga ik ze niet ringen. Het eerste nestje wil ik op geen enkele manier verstoren.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails IMG_2228.jpg   IMG_0066.jpg  
    groet, Joop

Pagina 5 van de 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Mexicaanse nonpareil
    Door Ton in forum Tropische vogels
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 10-11-2017, 20:53
  2. Mexicaanse Nonpareil
    Door pietje in forum Tropische vogels
    Reacties: 59
    Laatste Bericht: 08-09-2014, 18:57

Forum Rechten