Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 66

Onderwerp: man Mex. nonpareil houdt op met zingen

Senior lid
    Thanks
    2
    Miljoenen artikelen
    Precies, een mooi aquarium Ton. Ik ga binnen afzienbare tijd een zeewater aquarium aanschaffen. Ik heb jaren lang Tanganyika cichliden gekweekt. Mijn halve huis in Duitsland stond vol met bakken. Mijn hoofd aquarium had een inhoud van 1500 liter. Ik moet zeggen dat ik dat nog steeds een stuk leukere hobby vond dan vogels houden.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    277
    Weet waar je aan begint Hans, zeewater is niet te vergelijken met zoet.

Er komt zoveel meer bij kijken. Alleen de installatie al.

Heb gewerkt bij de grootste importeur van europa. Ruinemans in montfoort.

Prachtige hobby, maar ik begin er niet meer aan.

Wij gaan verhuizen, om makkelijker te kunnen reizen, zonder overal een oppas voor te regelen.

Lid Smittie's Avatar
    Thanks
    0
    beste Michael,

je heb het idd goed voor elkaar. Perfecte huisvesting voor je vogels zo te zien.

Ik vraag me af of de twatwa voor mij een goede keus is, naast de mex. nonp. Ik zou dan een span moeten houden in de grote volière, die ik gebruik voor een paar afrikaantjes en om de jongen (als ze er komen) van de mp's in te plaatsen. Ik heb nog wel een kleinere vlucht over, maar ik twijfel nog over een extra paar mp's (dat zou dan mijn derde koppel zijn) of bijv. de indigovink. Ook ben ik gecharmeerd van de treursijs.
    Misschien weet jij goede raad??
    groet, Joop

zie mijn YouTube kanaal https://www.youtube.com/channel/UCoa..._as=subscriber

Hallo Joop,

Alles staat of valt bij de ruimte. Twa's zijn geen lieverdjes en dat zijn de Mexicaanse Nonpareilen ook niet. In een grote ruimte zou dat goed kunnen gaan, maar ook verschrikkelijk mis.

Kijk maar eens op het youtube kanaal van een lid van hier Ron https://www.youtube.com/channel/UCGa...n6ueo_1zR5XKMw Die heeft allerlei prachtige Passerina soorten zitten, waaronder de Indigo, Mexicaanse Nonpareil, Veelkleuren en ook de Braziliaanse Blauwe Bisschop. Die laatste lijkt in alles op het gedrag van de Twa. 1 ding dat opvalt is dat hij ze allemaal per koppel huisvest.

En dat lege vluchtje dat je nu hebt zou ik bewaren voor de eventuele jongen ven de Nonpareil. Waarom de rust bij de Afrikaantjes verstoren? Die zitten misschien ook wel te broeden en zo zou je het hele evenwicht daar verstoren.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    54
    Hoi Joop,

Persoonlijk zou ik het qua Passerina's even zo laten en geen andere familieleden er meer bijdoen, je heb nu 2 koppels die prima samen leven, maar wat gaat er gebeuren als ze broeds worden, dan kunnen ze elkaar wel eens gaan slopen.

Ik zou dat vluchtje lekker leeg laten en volgend jaar 1 van de 2 koppels daar in plaatsen richting de broedtijd en het andere koppel lekker laten zitten in de grote volière, zo houd je het lekker gescheiden en gebeuren er geen ongelukken bij eventuele territoriumdrift.

Idd. kan je goed zien op het YTkanaal van Ron dat hij alles gescheiden houd voor de beste kweekresultaten.

Ik begrijp dat je zit te popelen om die volière lekker te vullen maar het is beter het per jaar even aan te kijken, je hebt nu 2 nieuwe koppels MP's ga daar lekker je energie in stoppen en proberen ermee te kweken, later als je de vogels een beetje bestudeerd hebt kan je misschien gaan denken aan uitbreiding met andere familieleden zoals bijvoorbeeld de Passerina rositae https://www.youtube.com/watch?v=57h3RuWN3Ho
    dat vind ik een prachtige vogel.

De Twatwa is voor mij de mooiste vogel, maar het beste is dat jij gewoon het bij één familie in dit geval de Passerina's houdt.
    Een koppel Treursijzen zullen daar wel bij kunnen maar persoonlijk vind ik niet zo veel aan de Treursijs, bedenk wel dat de Treursijsman alleen maar mooi geel is in de broedtijd en de rest van het jaar somber gekleurd.

Succes met je keuze en veel succes met de vogels.
    Laatst gewijzigd door populier; 12-06-2018 om 13:59.

Lid Smittie's Avatar
    Thanks
    0
    Beste Hans en Michael,

Bedankt voor jullie reacties. Een bevestiging voor mij dat VogelCafé idd een ontmoetingsplek is voor vogelliefhebbers, die hun ervaring en kennis willen delen.

Even voor de goede orde: Ik heb de MP’s thans gescheiden zitten.Eén paar zit bij de afrikaantjes in de volière; ze zorgen daar idd voor onrust.Het andere paar zit in een hele ruime vlucht (nachthok met buitenvlucht).
    In het najaar ga ik klussen en dan beschik ik over 4 ruime vluchten/kooien, 3 binnen en 1 buiten. Daarnaast is er natuurlijk nog de grote volière. Ik ben wel van plan de eventuele jonge MP’s in de volière te laten volgroeien; de volière is n.m.m. ruim genoeg om daarnaast ook nog een 4-tal spannetjes afrikaantjes te huisvesten.
    Dit betekent dat ik volgend jaar dus 4 vluchtjes heb en nu dus 2 koppeltjes MP’s. Ik denk dat jullie wel begrijpen dat ik de drang heb om nog enkele vogels aan te schaffen.

Mede naar aanleiding van jullie opmerkingen heb ik een keuze gemaakt. De 4 vluchtjes kan ik gemakkelijk combineren, waardoor ik mijn 2 paar MP’s wat meer ruimte kan geven en -indien nodig- de man kan afzonderen. Daar laat ik het voorlopig bij en mocht ik gaan uitbreiden dan blijf ik mij richten op de Passarina’s.

Nogmaals bedankt. Ik hoop de ervaringen die ik opdoe met de MP’s, nog eens te delen met andere forumbezoekers.
    Laatst gewijzigd door Smittie; 12-06-2018 om 20:53.
    groet, Joop

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    277
    je ervaringen delen, is mooi Joop. daar is een forum voor.

ook zien we graag foto`s.....

Om te zorgen dat de 2 koppels Nonpareilen daadwerkelijk overgaan tot kweken, zal je ervoor moeten zorgen dat de mannen elkaar in de broedtijd niet kunnen zien. Ze zullen alleen met elkaar bezig zijn en niet met hun pop. Zeker niet naast elkaar huisvesten, want dan gaan er teentjes sneuvelen.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    54
    Heel goed Joop dat je aanpassingen gaat doen voor de vogels dit is later makkelijker werken en geef een beter resultaat in de kweek, veel succes met het aanpassen en laat nog eens wat zien tegen die tijd wat er veranderd is.

Groetjes Michael.

Lid Smittie's Avatar
    Thanks
    0
    allen bedankt.
    ik zal jullie op de hoogte houden en t.z.t. ook wat foto's laten zien.
    @Ton: blijf je nog een beetje actief op dit forum, ook wanneer je geen vogels meer houdt?
    groet, Joop

Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Mexicaanse nonpareil
    Door Ton in forum Tropische vogels
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 10-11-2017, 20:53
  2. Mexicaanse Nonpareil
    Door pietje in forum Tropische vogels
    Reacties: 59
    Laatste Bericht: 08-09-2014, 18:57

Forum Rechten