Mededeling

Collapse
No announcement yet.

parelhals amadine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • parelhals amadine

    hallo allemaal, ik heb vorig jaar 2 koppels parelhals amadines aangeschaft, ik had twee mannen in een kooi en twee poppen in een andere kooi bij elkaar, na een tijdje wennen aan het voer en zo heb ik ze op een leeftijd van plm 1 jaar bij elkaar gezet in twee grote broedkooien en al snel begonnen ze in nestkasten te nestelen de ene had 4 eieren en de tweede had 10 eieren ik heb ze zo tijdje laten zitten maar had al snel in de gaten dat het broeden niet veel voorstelde, dan waren de eitjes warm dan weer koud en na een tijdje heb ik er alles maar uitgehaald en bij meeuwen gelegd daar zijn er twee toch uitgekomen en vliegen nu rond alles bij elkaar heb ik wel 50 eitjes gehad maar alles bijna onbevrucht. Ik heb ze wormpjes gegeven en geknipte meelwormen verschillende soorten zaad niets van dat al. Weet iemand misschien wat er fout gaat de ouder paren zien er gezond uit en de mannen zingen geregeld misschien toch nog te jong ?????? Gaarne enige reactie graag bij voorbaat bedankt en groeten ceesdecocq.

  • #2
    Als er zoveel eieren onbevrucht zijn, lijken de mannen niet in conditie.

    Er zijn wel wat middelen in omloop, tarwekiemolie of brandnetelsap.

    Er zullen wel.meer adviezen komen.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Het zijn nog vrij jonge vogels, misschien nog even geduld hebben.

      Heb je de kooien misschien tegenover elkaar staan? Dat kan invloed hebben op de paring.
      De mannen zien elkaar en zijn afgeleid waardoor de paring dan niet goed gaat.
      Dat hoeft niet zo te zijn, maar sommige mannen zijn er wel gevoelig voor.

      Verder kun je de nagels van de mannen eens nakijken. Zijn ze te lang, gaat de paring ook niet goed.

      Wat Ton ook al zegt, er zijn allerlei stimulerende middeltjes op de markt, die kun je proberen.
      Maar een goed koppel heeft dat niet echt nodig.

      Of een vogel een goede conditie heeft, hangt van heel veel factoren af.
      Een goede gevarieerde voeding, ruimte en licht, zijn belangrijke factoren.

      Succes.
      groetjes
      Heidi

      Neem eens een kijkje op mijn site.
      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

      Opmerking


      • #4
        Bekijk mijn vogels op:

        http://papegaaiamadine.webnode.nl/

        Opmerking


        • #5
          Hallo, en bedankt voor de reakties van die middeltjes had ik al eens gehoord en ook gebruikt, de kooien staan naast elkaar en zijn 70x50x50 cm van beide paren heb ik bevruchte eieren gezien dus het zijn zeker koppels, heb inmiddels ook een stel eieren die verlaten waren onder meeuwen gelegd en heb nu drie zelfstandige jongen, dus dat zit wel goed, maar ik begin te denken dat ze toch te jong zijn en moet misschien een jaartje wachten, ze krijgen elke dag een beetje eivoer met pinky's en gekiemd zaad en verder zaad Himbergen 4 . Ze hebben alle vier een ring van 2017.
          Bedankt voor de reakties en groeten van ceesdecocq

          Opmerking

          Working...
          X