Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 27

Onderwerp: Kweek EU vogels 2018

Lid
    Thanks
    0
    Miljoenen artikelen
    hoe groot zijn de vluchten waar de trios in zitten?

Senior lid bermke's Avatar
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
    Vind het knap van je, dat je al die kleuren kan benoemen.....

via verervingslijsten en inderdaad kleur van de huid en ogen

Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gert-Jan Bekijk Bericht
    hoe groot zijn de vluchten waar de trios in zitten?
    2m x 2m x 2m

Lid koppig's Avatar
    Thanks
    0
    Beste kwekers hoe staat het ervoor bij jullie ik lees helemaal niets maak eens wat meldingen altijd leuk om te weten hoe het bij anderen gaat
    tot nu toe is er alleen maar info van bermke kom laat eens wat horen

Senior lid
    Thanks
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koppig Bekijk Bericht
    Beste kwekers hoe staat het ervoor bij jullie ik lees helemaal niets maak eens wat meldingen altijd leuk om te weten hoe het bij anderen gaat
    tot nu toe is er alleen maar info van bermke kom laat eens wat horen
    Niet iedereen is al bezig of heeft al jongen.

Thanks
    1
    de 1e mayor putter heeft vandaag haar 3e ei gelegd morgen na het 4e ei leg ik ze terug in het nest ik heb er nu kunsteieren in

Lid koppig's Avatar
    Thanks
    0
    ik heb nu 24 jonge goudvinken bruinpastelgeel bruinpastel en witbonte en of geel bonte nog niet te zien

Lid
    Thanks
    0
    Ik ben dit jaar voor het eerst volledig overgestapt op EC-vogels.
    Hiervoor had ik goulds en 2 jaar geleden heb ik voor de zang een koppeltje Europese sijsjes aangeschaft. Dat jaar kwam het bij de sijsjes niet verder dan een nestje bouwen.
    Vorige jaar hetzelfde geprobeerd met 2 koppels met als resultaat 1 jonge die na 4 dagen dood lag. Toch vond ik de sijs zo een geweldige vogel dat ik ben overgestapt.

Dit jaar ben ik begonnen met in de volière 1 koppel Europese sijsjes en 1 koppel Major Putters
    En nog 3 koppels europese sijsjes in kweekkooien 120x50x50.
    2 weken geleden zat de Major Putter pop bol en was na 2 dagen dood. En weer 2 dagen later exact hetzelfde met de sijs pop in de volière. Niet zo'n goede start van het kweekseizoen dus.
    Ik heb dus nog 3 koppels sijsjes over
    koppel 1 heeft 6 eieren waarvan er gister één is uitgekomen. Vorige jaar voerde ik bufalowwormen maar die aten ze niet. Dit jaar diepvries pinkies en vanaf gister worden deze door deze pop als een malle gegeten. Hier heb ik gelijk een vraag over. Kan ik onbeperkt voeren of zit er een max aan?
    koppel 2 heeft vandaag het 3e ei gelegd. Het eerste ei lag kapot op de grond (ik had de man al apart gezet de vorige avond omdat hij het nest steeds kapot maakte. Ik heb er voor gekozen om een kunst-ei in het nestje te leggen. Hiero pging de pop zitten broeden en de volgende dag legde ze hier een 2e ei bij. Vervolgens 2 dagen niks en vandaag het 3e ei.
    Koppel 3 is vanaf gister een nestje aan het bouwen.
    Ik ben ondanks de slechte start dus niet helemaal ontevreden .

Groet,
    Gert-Jan

Lid koppig's Avatar
    Thanks
    0
    ik heb veel sijzen gekweekt bij mij aten ze het allebij (diepvries)maar een voorkeur voor de pinkies ik gaf het 3 x per dag daar ik wil voorkomen dat ze bederven met de warmte dit geef ik ook aan mijn goudvinken samen met perla morbide
    met putters is het probleem dat ze vaak onder de medicatie zitten en bijna niet zonder kunnen dus je moet heel goed weten waar je ze koopt
    verder zijn ze bij de wat grotere kwekers vaak onder kanaries groot gebracht en geen natuurbroed ik heb vanaf dit jaar alleen nog maar goudvinken dit IVM ruimte gebrek voor alles

Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gert-Jan Bekijk Bericht
    Ik ben dit jaar voor het eerst volledig overgestapt op EC-vogels.
    Hiervoor had ik goulds en 2 jaar geleden heb ik voor de zang een koppeltje Europese sijsjes aangeschaft. Dat jaar kwam het bij de sijsjes niet verder dan een nestje bouwen.
    Vorige jaar hetzelfde geprobeerd met 2 koppels met als resultaat 1 jonge die na 4 dagen dood lag. Toch vond ik de sijs zo een geweldige vogel dat ik ben overgestapt.

Dit jaar ben ik begonnen met in de volière 1 koppel Europese sijsjes en 1 koppel Major Putters
    En nog 3 koppels europese sijsjes in kweekkooien 120x50x50.
    2 weken geleden zat de Major Putter pop bol en was na 2 dagen dood. En weer 2 dagen later exact hetzelfde met de sijs pop in de volière. Niet zo'n goede start van het kweekseizoen dus.
    Ik heb dus nog 3 koppels sijsjes over
    koppel 1 heeft 6 eieren waarvan er gister één is uitgekomen. Vorige jaar voerde ik bufalowwormen maar die aten ze niet. Dit jaar diepvries pinkies en vanaf gister worden deze door deze pop als een malle gegeten. Hier heb ik gelijk een vraag over. Kan ik onbeperkt voeren of zit er een max aan?
    koppel 2 heeft vandaag het 3e ei gelegd. Het eerste ei lag kapot op de grond (ik had de man al apart gezet de vorige avond omdat hij het nest steeds kapot maakte. Ik heb er voor gekozen om een kunst-ei in het nestje te leggen. Hiero pging de pop zitten broeden en de volgende dag legde ze hier een 2e ei bij. Vervolgens 2 dagen niks en vandaag het 3e ei.
    Koppel 3 is vanaf gister een nestje aan het bouwen.
    Ik ben ondanks de slechte start dus niet helemaal ontevreden .

Groet,
    Gert-Jan
    Ik zou niet te veel geven de mannen worden wel fel tegenover de poppen door levend voer

Soortgelijke onderwerpen

1. Mondial 2018
    Door Jan Vriend in forum Overige berichten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 26-01-2018, 22:43
  2. Kweek EU vogels 2017
    Door bermke in forum Europese cultuurvogels
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 14-08-2017, 22:19
  3. Kweek EC-vogels
    Door bermke in forum Europese cultuurvogels
    Reacties: 6