Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koppel binsen jagen en vechten steeds.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Koppel binsen jagen en vechten steeds.

    Hallo ik heb even een vraagje voor een vriendin van mij. ze heeft een koppel binsen.
    maar ze jagen steeds op elkaar en dan bedoel ik niet om te paren maar om te vechten.
    ze heeft de man vervangen al 2 x maar ook daar mee ging het weer het zelfde. nu de pop vervangen en hup weer net eender. waaraan kan dit liggen. ze zitten in een kooi van 1 meter lang. bij 45 diep en 50 hoog. is dat niet groot genoeg ???
    Een broedkooi is toch altijd kleiner dus moet dit toch ook wel kunnen. er zit ook niks anders bij.
    Of zijn ze altijd zo agresief naar elkaar ?? Ik had zelf 2 mannen binsen en nooit last.
    Graag wat advies. Gr Anneke.
    Last edited by aniko; 20-04-2018, 10:38.

  • #2
    Als het een man en een pop zijn, zou ik ze een tijdje apart zetten.

    En ze dan beide in een andere kooi samen zetten.

    Misschien dat dat kan helpen ?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Wat ik hier lees over 'agressie' bij dit doorgaans timide soortje komt mij na vele jaren ervaring met binsen tamelijk merkwaardig over. Bovendien is deze soort van nature een kolonievogel en mede om die reden zeer sociaal van aard.
      Binsen apart zetten is derhalve geen goede optie in het kader van probleemoplossing.

      Het zal mij weinig verbazen dat het hier gaat om 'gewoon' wat opjagen van de pop door de man.
      Dat is normaal gedrag, wat deel uit maakt van het voortplantingsproces.
      Eerlijk gezegd kan ik me niet of nauwelijks voorstellen dat een en ander uitloopt om een daadwerkelijke vechtpartij waarbij de veren in het rond vliegen of erger. In dat geval zou het namelijk om ernstig afwijkend gedrag gaan.

      Hoewel mijns inziens minimaal, zou een meter kooi moeten kunnen voor een koppeltje binsen.
      Zorg voor ruim voldoende nestmateriaal (gras/hooi/cocosvezel/desnoods wat donsveren), niet alleen voor de daadwerkelijke nestbouw, maar ook in het kader van baltsgedrag.
      Als een man zijn balts niet kan uitvoeren kan je namelijk wel te maken krijgen met afwijkend gedrag!
      Verder zou ik (zeker in dit geval) willen adviseren om minstens 2 verschillende nestkastjes aan te bieden.
      In het kader van enige optimalisering (zie mijn onderschrift) plaats je wat bosjes gras/riet, bijvoorbeeld direct naast een nestkastje, daar zijn deze vogels dol op.
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking

      Working...
      X