Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beplanting voliere hoe??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Beplanting voliere hoe??

    Ik wil straks wat beplanting in de voliere maar geen muizen uit de grond, hoe doen jullie het? Leggen jullie gaas in de grond?of graaf je een stuk extra uit en stort je dan eerst beton en dan later grond? Want ik wil niet dat de muizen zo uit de grond omhoog komen... En wat voor gaas neem je Evt. Want dat zal wel hele fijne maas moeten hebben anders kruipen ze er nog doorheen.

  • #2
    Ik heb in de grond muizengaas gedaan en de hele voliere rondom van muizengaas voorzien.

    De voorkant en van het muizengaas heb ik zwart geschilders. De voliere staat nu ruim 2 jaar en nog nooit een muis gezien of gevonden en ook geen achtergelaten sporen.
    Op internet is muizengaas wel te vinden en te bestellen. De planten heb ik overigens in potten staan

    Opmerking


    • #3
      muizen zijn ontzettend slim, je zal heel secuur moeten werken, om muizen buiten te houden.

      gaas in de grond is een goed begin, maar muizengaas om de voliere heen, ik zou het moeten zien.

      ik dacht dat het gaas 6x6 mm was. ik ben benieuwd hoe je zicht dan is.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Ik heb grond uitgegraven waar de kooi op moest komen. Aangevuld met geel zand en smalle trottoirbanden als fundering gebruikt.

        Opmerking


        • #5
          Dank je, ik ga muizen gaas bestellen.. Ben wel ook benieuwd hoe het zicht is als je muizengaas rondom de voliere doet.

          Opmerking


          • #6
            Hebben meer mensen muizen gaas gebruikt voor hun voliere???

            Opmerking


            • #7
              Ik heb een foto bijgevoegd die genomen is vanaf de buitenkant van de sluis; dit is dus het beeld door 2x het muizengaas.

              Click image for larger version

Name:	20180329_170324.jpg
Views:	1
Size:	104,1 KB
ID:	435244

              Opmerking


              • #8
                Hier geen muizengaas gebruikt, wel een betonnen vloertje.
                En alles zo goed mogelijk muisdicht gemaakt, tot nu toe geen last van muizen gehad...

                Opmerking

                Working...
                X