Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Gaat een grasparkiet met valkparkiet goed samen?

Junior lid
    Thanks
    0

Question Gaat een grasparkiet met valkparkiet goed samen?

Hallo Iedereen!

Ik heb een vraag waar ik niet echt duidelijk antwoord van kon vinden op internet.

Op dit moment heb ik een tamme grasparkiet. Hij is ongeveer 2.5 maand oud.
    Nu wil ik er een jong valkparkietje bij nemen. ik zet ze niet bij elkaar in de kooi (ben ik ook niet van plan), maar wel allebij in de woonkamer.
    Als ik de valkparkiet tam heb wil ik ze aan elkaar laten wennen. Dus samen uit de kooi.

Mijn vraag is dus of ik ze allebij in de woonkamer kan hebben en samen los kan laten vliegen, maar ook of mijn parkiet minder tam word als ik er een valkparkiet bij neem.

Hopelijk kunnen jullie me advies geven. Eigen ervaringen lees ik ook graag

Groetjes!

Junior lid
    Thanks
    0
    Hoi hoi,

In mijn voliere zitten gras en valkparkieten samen, sommige grasparkieten willen de valkjes weleens ‘pesten’, sommige valkparkieten durven niet goed voor zichzelf op te komen, de mijne gelukkig wel. Wat je beschrijft zou in principe goed kunnen alleen spreken ze elkaars taal niet. Als ik de keuze moest maken zou ik kiezen voor een tweede grasparkiet, toen mijn grasjes nog binnen zaten en ik er nog maar 2 had, werd de tamme er niet minder tam van en werd de tweede met veel tijd net zo tam en zaten ze altijd samen bij mij. Valkparkieten zijn ook echt harde schreeuwers moet ik zeggen, als je er een valkparkiet bij neemt maar hij zit in een andere kooi dan zal hij echt veel gaan schreeuwen! Een grasparkiet bij een valkparkiet in 1 kooitje zou ik niet doen. Wil je toch graag een valkparkiet? Dan zou ik voor 2 valkjes en 2 grasjes gaan in aparte kooien. Als je er genoeg tijd aan besteed kunnen ze allemaal tam worden en kunnen ze samen los vliegen, heb een hele voliere vol tamme parkieten!

Groetjes!

Soortgelijke onderwerpen

1. Valkparkiet samen met een grasparkiet.
    Door steve01 in forum Andere parkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 19-04-2015, 21:24
  2. Welke vogel gaat goed samen met de Rijstvogel
    Door Lavender in forum Tropische vogels
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 12-03-2013, 20:05
  3. gaat dit goed?
    Door thomas gijssen in forum Duiven
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 24-08-2008, 13:26

Forum Rechten