Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste nestje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Eerste nestje

    Hallo iedereen,

    Onze kanarie heeft gister voor het eerste een eitje gelegd, in het zand. In overleg met dierenwinkel nestje gekocht en eitje (was al koud) daar in gelegd, en warempel er lag vandaag een tweede eitje in. Nu weten wij werkelijk niks van kanaries mbt de nestjes dus leek het mij goed wat info bij jullie in te winnen. Want met google vind ik 1001 verschillende antwoorden.

    De pop zit veel op het nestje, maar komt er regelmatig even af om te eten of gewoon rond te huppen. Kan dit kwaad voor de eitjes?
    We hebben wat extra voer in de kooi (gewoon voer, snoepvoer, eierschaal, eivoer, trosgierst, kiezel, en af en toe wat groenvoer), water om te baden en drink water met vitaminedruppeltjes (tip vd dierenwinkel). Kan het ook zijn dat we teveel hebben, of is dit prima?
    Het mannetje zingt sinds het 1e ei niet meer. Is steeds in de buurt van het nest maar doet verder niks.

    En hoe weten we of de eitjes bevrucht zijn? Moeten we daar iets mee of kun je gewoon afwachten , en zo ja hoe lang?
    En wat moeten we doen op het moment dat de eitjes werkelijk uitkomen?

    Als laatste, normaal vliegen onze kanaries veel door de huiskamer, omdat het ons beter leek dat ze bij het nestje blijft de kooi nu sinds gister maar even dicht gelaten Is dit oke, of kan deze gewoon open?

    Bedankt alvast!

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor je info! Sinds vandaag liggen er zelfs al drie eitjes in, en sinds ik thuis ben (klein uurtje) is ze nu ook nog niet van het nest geweest. Dus we gaan beginnen met tellen, en wachten af... zodra er ontwikkelingen zijn of jongen dan horen jullie het

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          oke, gaan we doen

          Opmerking


          • #6
            Ik zou trouwens alvast beginnen met het geven van de witlof en eivoer zodat ze kunnen wennen. En veel plezier vooral, altijd een spannende tijd als het broeden is begonnen.

            Wat voor kleuren hebben de vogels?

            Opmerking


            • #7
              Het mannetje is geel met bruin. En vrouwtje licht geel met beetje wit.
              Sinds vandaag zitten ze samen op het nest, haha

              En ze hebben witlof erbij

              Opmerking


              • #8
                Leuke combi, en de witlof zullen ze wel blij mee zijn.

                Opmerking


                • #9
                  Als ik mij niet vergis is het vandaag de 14e dag, al iets van jongen gezien?

                  Opmerking


                  • #10
                    Oow wij hebben vanaf het 3e (en laatste) ei geteld. Dan was afgelopen woensdag precies de 14e dag. Maar helaas nog niks gezien . Twijfelen tot hoe lang we haar moeten laten broeden

                    Opmerking


                    • #11
                      Nog 2 daagjes wachten, daarna de eitjes weghalen.

                      Volgende keer beter.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12
                        J a dan zou ik ze zondag weghalen, en dan gelijk bij een zaklamp houden. Dan kun je zien of er wat inzit.

                        Opmerking


                        • #13
                          Dank jullie wel, wachten we zondag af

                          Opmerking


                          • #14
                            Hebben de eitjes net weggehaald, zat ook helaas echt niks in. Maar nu wel sneu want ze is hard opzoek naar de nestje lijkt t . Ter compensatie maar n extra stukje witlof

                            Opmerking


                            • #15
                              Dat vinden ze wel lekker dus , nou had je het erover in een ander topic dat je 2 poppen had en je zei dat ze beiden in het nest zaten maar er wel 1 zong. Is het echt zingen of meer een kort riedeltje?
                              Misschien heb je toch 2 poppen?

                              Opmerking

                              Working...
                              X