Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Afzuiging, luchtbevochtiging, stofafzuiging, enz

Junior lid
    Thanks
    0

Afzuiging, luchtbevochtiging, stofafzuiging, enz

Miljoenen artikelen
    Ik heb een nieuwe kweekruimte gemaakt in mijn nieuwe geďsoleerde schuur en er is ook verwarming aanwezig.
    Er zijn geen ramen maar wel een grote lichtkoepel ( deze kan niet open)
    Er zit halverwege deze schuur een scheidingswand wat dus de schuur opdeeld in de kweekruimte/schuur.
    Nu heb ik nog niets gedaan aan de in de titel benoemde dingen en de vraag is nu wat zou hiervan nodig zijn, eventuele aanvullingen zijn ook welkom natuurlijk.
    Ik heb eerder een kweekruimte gehad binnen in de oude schuur maar hier zaten ramen in die open konden, en dit is altijd voldoende geweest.

Junior lid
    Thanks
    0
    Als aanvulling er komen 18 broedkooien in met een afmeting van l x d x h
    0,80 x 0,60 x 0,50 en 0,80 x 0,50 x 0,50

Senior lid
    Thanks
    131
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk Bericht
    Ik heb een nieuwe kweekruimte gemaakt in mijn nieuwe geďsoleerde schuur en er is ook verwarming aanwezig.
    Er zijn geen ramen maar wel een grote lichtkoepel ( deze kan niet open)
    Er zit halverwege deze schuur een scheidingswand wat dus de schuur opdeeld in de kweekruimte/schuur.
    Nu heb ik nog niets gedaan aan de in de titel benoemde dingen en de vraag is nu wat zou hiervan nodig zijn, eventuele aanvullingen zijn ook welkom natuurlijk.
    Ik heb eerder een kweekruimte gehad binnen in de oude schuur maar hier zaten ramen in die open konden, en dit is altijd voldoende geweest.
    Je moet zeker ventilatie hebben een inlaat en aflaat liefst rechtstreeks buitenlucht,van uit de schuur zou ik de inlaat zeker niet doen ivm eventuele luchtjes verf, grasmachine etc. Zou er als de ruimte er voor is een keukenblokje inbouwen met kraan makkelijk met water geven en schoonmaken tevens om de luchtvochtigheid te regelen.Voor de stof afname zou je een ionisator kunnen gebruiken maar daar over zijn de meningen verdeelt.De verlichting (kunstlicht)hoeft geen probleem te zijn met het assortiment wat aangeboden wordt.

Junior lid
    Thanks
    0
    Een kennis van mij heeft een slakkenhuis ventilator en aan de andere zijde een rooster, maar als deze ventilator aansporing dan trekt deze best veel lucht door het ventilatie rooster naar binnen, zou dit te veel kunnen zijn zodat de vogels op de trek komen te zitten?
    Ik heb aan 1 zijde een buitenmuur en aan de andere kant een veranda dus dacht ik in de buitenmuur de ventilator en in de veranda het rooster!!!

Senior lid
    Thanks
    131
    Ik gebruik zelf een ventilator van de bouwmarkt rond 10 cm.Plaats afzuiging buitenmuur is prima ivm geluid,deze zo hoog mogelijk plaatsen.Rooster zou ik op 100 cm vloer maken.Als het kan de luchtcirculatie voor de broedkooien langs.

Soortgelijke onderwerpen

1. Afzuiging binnenhok
    Door Wilcor in forum Binnenshuis
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-01-2018, 23:10

Forum Rechten