Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Voliere welke tropen?

Junior lid
    Thanks
    0

Voliere welke tropen?

Ik krijg in April een voliere met:spitstaartamadine Koppel, 1koppel roodmussen en ik dacht op de grond kwartel Koppel welke tropes zou ik er nog in kunnen die niet aggressive zijn en tussen de prijs 40 per Koppel

Junior lid
    Thanks
    0
    Ik dacht aan cerasamadine, Napoleonwevers, st-helenafazantjes?

Senior lid Remco2000's Avatar
    Thanks
    12
    Hoe groot is de volière? En is het de 1e keer vogels of heeft u al langer vogels? Want sint helena fazantjes zijn wat moeilijker, australische prachtvinken zijn makkelijker om te houden. Daarnaast is er een verwarmd binnenhok of verblijfplaats voor in de winter?
    Laatst gewijzigd door Remco2000; 16-03-2018 om 22:52.

Junior lid
    Thanks
    0
    3m Lang 2m breed en 2m hoog en er is Dan verwarmd winterplek ik heb al langer vogels zoals zebravinken bichenowastrild japanse meeuw enzovoort ik leer wel elke dag meer en meer maar mijn ouders vinden nog dat ik te jong Ben maar je moet ooit eens beginnen

Thanks
    12
    http://www.vogelproblemen.nl/Gezelsc...20-%20koud.htm Dit is wel een goede link voor buitenvogels. Dit zijn over het algemeen de wat makkelijkere vogels ook. Ik kan Binsenastrildes en kleine cubavinkjes wel aanraden al zijn kleine cubavinkjes net even iets moeilijker qua broeden etc. en ze zijn ook wat feller. Maar binsenastrildes vind ik persoonlijk hele goede tropen om mee te beginnen. Ook driekleur papegaai amadines kunnen buiten en zijn super leuk al is het geslachtsonderscheid wel lastig dus mocht je ze willen zorg voor een goed adres met iemand die er verstand van heeft.

Lid hjoosten's Avatar
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YorreMDG Bekijk Bericht
    Ik dacht aan cerasamadine, Napoleonwevers, st-helenafazantjes?
    Beste Yorre,

Qua afmeting is jou volière niet zo heel groot dus jou keuze is naar mijn mening daardoor toch nog niet zo eenvoudig.
    Mijn vraag zou dan ook zijn, komen er ook struiken, boompjes e.d in , want als je dat niet doet is het moeilijk vluchten voor sommige vogels als er een bij zit die arggressief is.

Voorbeeld een Napoleonwever man is in het broedseizoen heel argresief heb je geen bescherming (struiken e.d )kan dit de dood betekenen van een vogel, die bv de kleur rood in zijn vederdracht heeft.

Veel vogels zijn in het broedseizoen agressiver,dit ter bescherming van hun broedsel/jongen en hoe kleiner de omgeving van het kunnen wegvluchten hoe sneller het mis gaat, en zul je waarschijnlijk geen steun van je ouders krijgen om nog te investeren.
    Laatst gewijzigd door hjoosten; 18-03-2018 om 09:01.

Junior lid
    Thanks
    0
    Er komt veel beplanting. Binsenastrild staat op mijn verlanglijstje mijn voliere is niet zo groot maar ik heb wel 50 kweekkooien ik dacht aan cerasamadine, spitstaartamadine of gordelgrasvink,of binsenastrild met andere tropen aan welke prijselijke samenstelling denken jullie

Thanks
    12
    Ik denk dat je met deze 3 soorten die je al wil + de binsenastrildes wel een leuke samenstelling hebt. De binsen zijn wel kleiner dan de andere 2 dus let hier even extra op. En mocht het super gaan kun je altijd nog vogels erbij nemen. Maar ik heb altijd in de gezelschapsvolière gekweekt met tropen en dit ging zeker bij de makkelijkere soorten uitstekend. Zo hebben ze gelijk genoeg ruimte en zonlicht wat naar mijn mening ook zeker de kleurvorming bij jonge vogels bevorderd. Nog wel een dingetje als je met binsen kweekt houdt er rekening mee dat het bij de popjes zo'n 7 maanden en bij de mannen 9 maanden duurt voor ze op kleur zijn.

Soortgelijke onderwerpen

1. Welke tropen bij elkaar?
    Door Uiltje in forum Tropische vogels
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 15-04-2016, 18:11
  2. welke tropen?
    Door stegge16 in forum Tropische vogels
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 06-08-2014, 15:41
  3. tropen bastaard welke ?
    Door oehoe in forum Bastaarden
    Reacties: 5