Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Lori

    [COLOR=#3E3E3E]
    Hallo, ik heb sinds gisteren een lori thuis. Hij wilt vaak non stop buiten het kooi zitten. als het dag is gaat die rondom het deur klimmen en gaat die praten. Als die boven op zijn kooi klimt wilt die dat ik hem op pak. Dan beweegt hij zijn hoofd op en
    [COLOR=#777777]

    [/COLOR]
    neer het probleem is dat
    [COLOR=#777777][/COLOR] waneer ik hem oppak gaat die gelijk naar mijn schouder en wilt die niet vanaf
    weet iemand hoe ik dat kan voorkomen
    [COLOR=#777777][/COLOR] dat die op mijn schouder klimt ?
    [/COLOR]

  • #2
    Grappig, hij zal bij zijn vorige baasje wel wat verwend zijn.

    Zal lastig worden het af te leren.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Hij (of zij) is 5 maanden oud en zijn vorgie huis was een winkel. Hij zat in een open kooi waar mensen hem konden oppikken.

      Opmerking


      • #4
        Amigo de los Psittacidos

        Look deep into nature and you will understand everything better

        Opmerking


        • #5
          Nectar, pellets en natuurlijk fruit en groenten. ik maak er een moes van.

          Opmerking


          • #6
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              Mijn vraag omtrent voedingsadvies had betrekking op persoonlijke interesse.
              Met het oog op de consistentie van de ontlasting zijn zachtvoer eters, zoals lories, mijns inziens slechts in uitzonderlijke gevallen geschikt als huiskamervogel te worden gehouden.
              Mijn inschatting is dat daar in dit geval ook sprake van is. (correct me if I'm wrong)


              Los hiervan vind ik de probleemstelling nogal vaag, want je zult het gedrag van het betreffende diertje in de winkel hebben kunnen zien en slechts weinigen zullen een tamme vogel op de schouder als een probleem ervaren.

              Mocht het zo zijn dat je er fokplannen mee hebt dan is je uitgangspunt met deze vogel (zo goed als zeker een imprint) niet de meest gunstige/voor de hand liggende keuze.


              ten slotte:

              De combinatie 'sinds gisteren' en 'hij wil vaak . . . ' komt ook ietwat merkwaardig over en geeft blijk van weinig tot geen geduld.

              Geduld ga je echter absoluut nodig hebben . . .
              Last edited by rupicola; 01-03-2018, 21:36.
              Amigo de los Psittacidos

              Look deep into nature and you will understand everything better

              Opmerking

              Working...
              X