Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kweek

    Ik heb 13 kanaries in een grote kooi 3 man en 10 poppen 15 nestkastje kan dit of moeten er meer mannen bij

  • #2
    Volgens mij kan het wel.

    1 man kan meerdere poppen bevructen.

    Of ze ook meehelpen met de jongen groot brengen, word een beetje lastig.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Heb inmiddels 5 nesten gehad en alle eieren onbevrucht . Licht uren heb ik al 8 weken op 15 uren staan en inmiddels ook een andere man erbij gezet .

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door hilgers38 Bekijk Bericht
        Heb inmiddels 5 nesten gehad en alle eieren onbevrucht . Licht uren heb ik al 8 weken op 15 uren staan en inmiddels ook een andere man erbij gezet .
        [COLOR="#0000FF"]
        Ik zou proberen te begrijpen dat kanarie kweek geen te volgen recept is zoals brood bakken.

        Poppen moet broedrijp zijn.
        Dan is de buik sigaarvormig als je het type bolknak voor ogen kunt nemen.
        De buik is nagenoeg kaal en de aars vrijwel zonder pluimpjes.

        De man heeft een goede opgerichte tap met voldoende formaat.
        Ook bij hen vrijwel geen in de weg zittend pluis aan de cloaca.

        Er zitten nog wat aanpassing dagen van begin licht starten en ei rijping bij de poppen.
        Bij de mannen moeten de testikels ook rijpen.
        Dat heeft wat tijd nodig en geen kwestie van, even aanzetten, helaas misschien.

        Als laatste sommige mannen zijn dermate dominant dat ze zichzelf noch anderen de kans gunnen om ook maar een ei te bevruchten.
        Met ander woorden totaal ongeschikt om in een harmonieuze groep te voldoen. [/COLOR]

        Opmerking


        • #5
          mannen broedrijp

          Oorspronkelijk geplaatst door hilgers38 Bekijk Bericht
          Ik heb 13 kanaries in een grote kooi 3 man en 10 poppen 15 nestkastje kan dit of moeten er meer mannen bij
          Heb je de mannen ook geplukt bij wat lang bevederde mannen kan de bevedering ook 'in de weg' zitten heb je de zitstokken niet te hoog tov bovenkant hok zitten de stokken goed vast? zo kun je een aantal dingen regelen voor dat je begint.

          Opmerking


          • #6
            Dank jullie voor de reacties ga morgen de vogels inspecteren en misschien ren beetje bij knippen. En andere zitstokken plaatsen.

            Opmerking

            Working...
            X