Mededeling

Collapse
No announcement yet.

honingraat bodem papier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • honingraat bodem papier

    Ik heb sinds een paar dagen op de bodem van de vluchtkooien honingraat papier gelegd. Het is goed te zien dat dit papier het vocht goed opneemt. In een van de vluchtkooien hebben de zebravinken een gat in het midden van de kooit gepikt en volgens mij zijn ze daar aardig aan het papier aan het knabbelen.

    Nu is mij vraag iemand ervaring met bodem papier en kan het kwaad voor de vogels dat ze er aan knabbelen en waarschijnlijk ook "opeten"?

    Ik hoor graag.
    Met dank
    Thee

  • #2
    Beste Thee,

    Heb ik in het verleden ook gebruikt maar ben er mee gestopt,ook mijn vogels gingen van het papier eten en werden uiteindelijk ziek en er vielen doden. Was er niet blij mee, maar was eigenlijk ook mijn eigen schuld n.l dit papier hoort onder een rooster te zitten en de vogels kunnen dan niet in aanraking komen met de ontlasting/papier.

    Ik ben begonnen met lade's waar ik dus grit voor vogels gebruikte, vond dat het wel werkt maar zeer intensief was om alles te reinigen.

    Heb mijn broedkooien aangepast met een strip aan de voorkant 1,5 cm boven de bodem, en heb een grote rol karton 90 cm breed gekocht met een basis die gemakkelijk vocht opneemt. deze snij ik af op diepte en kan die zo onder de strip doorschuiven. Dus mijn bodem is in 2 minuten schoon van alles.

    Onder de zitstokken doe ik extra strook karton wat ik om de 2 dagen verwissel en het grote vel verwissel ik om de 2 weken.
    Sinds dat ik dit doe heb ik bijna geen zieke of uitval van mijn vogels meer.

    Kweek voornamelijk Goulds en die zijn zoals je weet super gevoelig voor heel wat ziektes.

    Hoop dat je er iets aan hebt

    Opmerking


    • #3
      Beste hjoosten,
      dank voor je reactie.
      Begrijp ik goed dat je nu met bodemroosters bent gaan werken waaronder je dan het karton inschuift? Het is mij niet helemaal duidelijk hoe je dat met die strip n de voorkant bedoeld op 1,5 cm van de bodem. Zeker als het dan heel makkelijk te verschonen is lijkt dat voor mij een prima optie.
      Wel duidelijk is in ieder geval dat honingraat papier op de bodem zonder rooster niet gaat werken.

      met vriendelijke groet,
      Thee

      Opmerking


      • #4
        Denk dat het een beetje ligt aan welke vogels je hebt, ik gebruik nu zo'n 2 jaar honingraatpapier naar alle tevredenheid, alleen als mijn poppen broeds worden gaan ze wat aan het papier trekken, knabbelen en eten ervan heb ik nog nooit gezien, ik geef dan wat nestmateriaal en dan is dat euvel ook weer over. Weet niet of je trosgierst geeft, maar geeft ze even een bezigheid waardoor ze afgeleid zijn van het papier knabbelen.
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          Als het nat is willen ze het inderdaad nog weleens kapot trekken. Echter eten, dat heb ik nog nooit gezien. Het eindigt in de broedtijd in het nes, maar dat is prima. Ik gebruik het alweer een aantal jaar en ben zeer tevreden. Bij mij is alles ook zo schoon.
          Bekijk mijn vogels op:

          http://papegaaiamadine.webnode.nl/

          Opmerking


          • #6
            Ik gebruik het ook al jaren, inderdaad bij mij ook alleen kapot maken als ze broeds gaan worden Word hier niet geconsumeerd

            Opmerking


            • #7
              Super bedankt voor jullie reacties; dat stelt me in ieder geval gerust.


              @hjoosten: ben nog wel benieuwd naar e strip op 1,5 cm van de bodem aan de voorkant.

              Opmerking


              • #8
                Nog een aanvullende vraag voor de gebruikers die al ervaring hebben met dit honingrat bodem papier, hoe vaak wisselen jullie dit papier in de kooi ?

                Alvast weer dank
                Last edited by Thee; 29-01-2018, 15:17.

                Opmerking


                • #9
                  1 maal per week of het moet druk zijn in de kooi door jongen dan 2 maal.
                  Bekijk mijn vogels op:

                  http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Thee Bekijk Bericht
                    Super bedankt voor jullie reacties; dat stelt me in ieder geval gerust.


                    @hjoosten: ben nog wel benieuwd naar e strip op 1,5 cm van de bodem aan de voorkant.
                    .


                    Hierbij
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Opmerking


                    • #11
                      hjoosten, dank voor het plaatsen van de foto dat maakt het duidelijk

                      Opmerking

                      Working...
                      X