Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hele Hele Hele slechte kweek dit seizoen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hele Hele Hele slechte kweek dit seizoen

    Hallo Allemaal,

    Ik heb een heel slecht broedseizoen van de 12 koppels gele/blauwe heb ik alleen van 1koppeltje Wildkleur 5 op stok zitten
    Net voor broedseisoen ben ik op ander voer over moeten gaan Hensbergen code 4 dit kwam door omstandigheden (ziekte) van mijn leverancier

    De kooien zijn Schoon geen ongedierte ,elkedag 2x schoonwater

    Heb alleen maar uitval en onbevruchte eitjes ben ten einde raad WAT IS ER AAN DE HAND

    Graag u mening

  • #2
    Is wel heel karig deze informatie......

    Kan je beter beschrijven, hoe de vogels er bij zitten, hoe lang je ze al hebt, je verlichting, kweek je binnen, hoe warm, lichturen ?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Neem aan dat je Himbergen code 4 gebruikt. Dat is prima kwaliteit.

      En inderdaad je zal de situatie toch echt wat uitgebreider moet omschrijven. Uitval van jongen of ook ouder vogels?

      Neem overigens aan dat je Goulds kweekt... Hoe is de aanloop geweest naar het seizoen. Vogels in conditie? Wat heb je anders gedaan dan vorig jaar? Gebruik je pleegouders? Kan er ongedierte bij het zaad? Komen de jongen wel uit het ei? Worden ze gevoed? Hoe oud zijn ze als ze het loodje leggen?
      Bekijk mijn vogels op:

      http://papegaaiamadine.webnode.nl/

      Opmerking


      • #4
        Ton en Hans dank voor reactie

        Hebben ongeveer 15 uur licht led en 1watt nacht lampje voor de kweek mannen en poppen gescheiden ,ongedierte dat is echt uit ge sloten ,ook nagels man zijn niet te lang eten slecht eivoer, betere info weet ik eigen lijk niet zitten op 17 graden eten toch wel goed heb ze gemiddeld 2jaar 2x per week laden schoongemaakt ,alle kooien van de zomer schoon gemaakt en met dettol bespoten (2maanden voor koppelen) Gr

        Opmerking


        • #5
          Zou het licht te vel zijn kan ook overgaan op led strips die zijn niet zo vel die hangen erin en worden niet gebruikt (oja kooien 80x40x45)

          Opmerking


          • #6
            Nou Hugo Maarten, je bent de enige niet die een rampseizoen achter de rug heeft.
            Van mijn 4 koppels Goulds heeft slechts 1 koppel jongen grootgebracht. De rest had of onbevruchte eieren of ze voerden de jongen niet of gooiden ze uit het nest.
            De vogels zitten bij mij al jaren in dezelfde omstandigheden en qua voeding is er ook niets veranderd.
            Gelukkig een troost: het kan alleen maar beter gaan dit jaar.

            Opmerking


            • #7
              Beste Hugo,

              Bij mij gaat eigenlijk alles naar behoren met de goulds, genoeg jongen tot dusver en nog verschillende koppels die nog op bevruchte eieren zitten.
              Moet eerlijk zeggen dat 2016/17 iets beter ging, al heb ik ook wel 1 koppel die echt helemaal niets doen, en afgelopen jaar volop jongen gaf.

              Ik laat zo veel mogelijk mijn ouderen paren het hele jaar bij elkaar, de jongen komen met wat ouderen vogels in een grote voliere waar ze kunnen ruien en e.e.a kunnen leren van ouderenvogels.

              Standaard plaats ik mijn jongen vogels 3 mnd voor het broed seizoen bij elkaar, en krijgen daar gewoon gouldszaad met aanvulling eivoer wat ik elke week een beetje opvoer tot aan het broedseizoen dan geef ik ze volop.
              Ook als ze eieren leggen of aan het broeden zijn krijgen ze nog steeds een klein beetje eivoer.

              Tevens krijgen ze bij mij altijd vitamine.
              Maar ik heb wel gemerkt dat de kweek van de gele lastiger gaat als de wildkleur of de blauwe.
              Heb van de zomer een paar koppels gekocht jongen van eind 2016 en waar het lijkt alsof de mannen niet echt weten wat ze moeten doen, dus heb bij de mannen poppen neergezet van jaar ervoor en bij de poppen mannen van 2015.

              Dus heb gemerkt dat dit wel resultaat heeft opgeleverd waardoor nu bijna al mijn koppels het naar redelijke tevredenheid doen.

              Echter ik stoor mijn vogels zo weinig mogelijk en doe 1 x p/d vers water/voeren, en 1 x p/w hok verschonen.

              Misschien heb je er iets aan maar neem ook aan dat jou ervaring eigenlijk voldoende moet zijn om Goulds te kweken.

              Hopelijk op meer succes begin 2018

              Opmerking


              • #8
                Dank voor reactie,

                Ze eten slecht eivoer ik zou niet weten hoe ik dat kan veranderen
                Ben nou 4 jaar bezig ben wel beter gewend maar dit jaar verschrikkelijk gewoon ,dan gaat de lol wel onder lijden heb al vier koppels in compleet
                wildkleur die heb er 5 op stok gebracht
                Ik zou zo graag iemand ontmoeten die me echt zegt dat doe je fout GR Hugo

                Opmerking


                • #9
                  Eivoer kan je ze wel leren eten.

                  Dat doe je ruim voor de kweek begint.

                  Smorgens vroeg haal je al het voer weg, en geef je alleen eivoer, met wat lekkers erdoorheen.

                  Een uurtje voor het donker word, geef je weer het voer terug.

                  Dat doe je een paar dagen, zo leren ze het eten.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo Hugo,

                    Waar woon je

                    Opmerking


                    • #11
                      is niet van belang meer ik heb alles bij de handel gebracht ik kom niet verder ,de belangstelling werd steeds minder ik dacht ik verkoop een koppel voor die mij ook ontvallen 7jaar bezig en geen seizoen vlekkeloos en dat begrijp ik heb ik ook nog begrip voor
                      ik bood koppel blauw aan op marktplaats bieden er op gezet bod tussen 50 en 85 op de hoogste en de laagste niet gereageerd 6x wel gereageerd kom kijken en vervolgens niks delaatste ,, ik wil ze ,, kwam niet uit met ophalen vraag telefoon nummer voor af spraak gegeven en nooit meer wat ge hoord

                      Dus stoppen en alleen een kooitje in de kamer ik heb geen zin meer

                      Opmerking


                      • #12
                        Jammer dat je zo je hobby afsluit.

                        Ben je wel eens bij een vereniging geweest, voor wat hulp, of vragen ?
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking

                        Working...
                        X