Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nestje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nestje

    Hallo iedereen,

    Eind september hebben wij twee kanaries gekocht bij de dierenwinkel, twee vrouwtjes, van dit voorjaar.
    Een van de twee was toch wel echt aan het zingen, want ons toch het vermoeden gaf dat we een mannetje en een vrouwtje hadden. Maar aangezien ze het samen leuk lijken te hebben voelde het niet goed er weer een terug te brengen.
    Maar nu is er natuurlijk gebeurd waar we al bang voor waren, er word een nestje gebouwd (in de kandelaar wel te verstaan). Wij hebben ze echt puur voor de gezelligheid en leuk en niet voor de fok, dus we weten niet zo goed wat we hier mee aan moeten. Bouwen kanaries eerst een nestje en paren ze dan pas, of paren ze en bouwen ze dan een nestje? En wat is voor ons het beste om nu te doen.
    We hebben het nestje nu net maar weggepakt, maar de vogels lijken erg van slag. Vliegen maar rond, en steeds weer naar de plek waar de kandelaar stond. Voelt ook wat sneu.

    Daarnaast nog een ander vraagje. Ze vliegen hier gewoon rond, dit vinden wij leuk en lijken de vogels ook leuk te vinden. Echter, ze vreten alle planten aan. Aangezien ze na zo'n 3 maanden nog leven gaan we er maar vanuit dat de planten niet giftig voor ze zijn. Maar is er toch een manier om dit te voorkomen? Afgezien van dat ik het zonde vind van mijn planten, wil ik ook niet dat we tzt een keer een nieuwe plant hebben, die wel giftig voor ze blijft. Ze hebben altijd genoeg eten in hun kooi (zowel zaden, als klein stukje groenvoer).

  • #2
    Kanaries staan erom bekend dat ze planten aanvreten en als het slecht voor ze is dan eten ze het niet. Alleen van planten zal met verloop van tijd niet veel meer over zijn.
    Daarnaast zijn kanaries erg makkelijk te kweken en zullen ze dit ook zeker proberen. Daar zijn het tenslotte dieren voor, met als doel voorplanten. Dus mocht je dit echt niet willen zou ik 2 mannetjes nemen zodat je ook nog van de zang kunt genieten. Maar als je ze samen wil houden en ze vliegen gewoon zo los rond lijkt het mij eigenlijk wel grappig een nestje met jongen.

    Opmerking


    • #3
      Ik zou toch het mannetje gaan ruilen.

      Nestbouw houd je niet tegen, zeker niet met 2 poppen.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Kan ook een pop zijn . Ik heb een pop waarvan ik overtuigd was dat het een man was , fluiten als een gek tot het moment dat ik eitjes vondt op de grond nu heeft ze een nest gebouwd en zit op 5 eitjes te broeden. 🤔🤔🤔

        Opmerking

        Working...
        X