Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Bourke parkieten, wat te doen?

Junior lid
    Thanks
    0

Bourke parkieten, wat te doen?

Hallo allemaal!

Ik zou graag advies ontvangen over het volgende. Ik heb een tamme bourke pop die altijd wel erg op haarzelf en mensen gericht was, maar op advies van anderen heb ik toch 6 maanden geleden een man voor haar gekocht.

Sindsdien is het één groot kippenhok in huis geworden. Het gaat door merg en been! Dus ik heb achteraf een beetje spijt...

Ik wil graag de rust weer terug in huis. Zijn ze nu nog wel te scheiden? Wat zouden jullie doen?

Thanks 😊

Senior lid
    Thanks
    50
    Kan je eens beschrijven wat je precies bedoelr van verschijnselen? Een kippenhok worden is nogal vaag, ik veronderstel namelijk dat je sofa niet spontaan in een legkistje veranderd is...

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461
    Ik had je bericht al eerder gezien Artemis maar nog niet gereageerd.
    Ik neem aan dat je met kippenhok bedoeld, veel kabaal o.i.d. Als bourks elkaar niet verdragen dan kan je maar één ding doen en dat is bij elkaar weghalen.
    Normaal zijn bourks best wel vredelievende en rustige vogels onder elkaar als man en pop en eigenlijk helemaal geen drukte makers, echter zet je een pop bij een pop dan kan het nog wel eens vervelend worden. In jou geval: weet je zeker dat je een man aangeschaft hebt?
    Plaats anders even een beetje duidelijke foto.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Junior lid
    Thanks
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Met kippenhok bedoel ik inderdaad dat de man zo’n herrie maakt dat ik de tv niet kan horen, of normaal een telefoontje kan plegen ;-). Het kwetteren vind ik nog niet zo erg, maar dit is echt schreeuwen.

Hij heeft een hele duidelijke blauwe kleur in de veren boven de neusdop (wildkleur). Hij vliegt ook soms bovenop de pop (om te paren?), en dan schreeuwt mijn popje moord en brand.

Zoals het voor mij lijkt is de man wel echt gek op haar, maar zij niet zo op hem. Ze duld hem wel, maar zit liever alleen op stok, of op mijn schouder. Gaat de man dan zonder haar niet verpieteren?

PS: Ik weet nog niet hoe ik foto’s kan plaatsen :-)
    Laatst gewijzigd door Artemis; 17-01-2018 om 20:31.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    285
    Heb je een kooi over ?

Je zou de man eens een weekje in een andere kamer kunnen zetten.

Kijken of dan de rust weer keert.

Junior lid
    Thanks
    0
    Hallo!

Dat heb ik een paar dagen geprobeerd! Maar de man schreeuwt erg om haar en zij lijkt het allemaal wel prima te vinden solo.

Ik denk er dus over om hem weg te doen. Hopelijk is hij nog niet te erg gehecht!? Of zal dat wel meevallen?

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    285
    Ik zou de man wegdoen, en naar de oude situatie terug gaan.

Senior lid
    Thanks
    3
    Denk dat het wel goed komt als je de man weg zou doen. Nu is het ook geen doen. Bij mij viel wel eens een pop weg die al zeker 7 jaar een koppel vormde met een man. In het begin kon je merken dan de man haar miste, maar dat was alweer snel over. Je kan straks overwegen om een andere man te proberen.

Junior lid
    Thanks
    0
    Dat doet me deugd! Ik ben er nu wel meer gerust op dat de man een nieuw vriendinnetje kan krijgen elders. Ik ga een goed plekje voor ‘m zoeken.

Voorlopig ga ik de pop weer alleen zetten en hou scherp in de gaten of mensenaandacht voldoende blijft voor haar.

Heel erg bedankt voor jullie adviezen!

Soortgelijke onderwerpen

1. bourke parkieten
    Door wally in forum Andere parkieten
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 11-11-2014, 19:46
  2. bourke parkieten!
    Door koen de boer in forum Andere parkieten
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 14-01-2011, 19:55

Forum Rechten