Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanarie nu al een nest maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kanarie nu al een nest maken


  • #2
    Gewoon zorgen dat dit niet kan. Deden ze bij mij ook altijd. Maar de jongen zullen het waarschijnlijk niet overleven. Zeker niet als moeders van het nest gaat zodra ze daar groot genoeg voor zijn.

    Opmerking


    • #3
      Kan je het nest materiaal niet weghalen ?
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Ik heb alles weg gehaald, er lagen ook vele veertjes..

        Opmerking


        • #5
          Als ze broedrijp is, gebruiken ze alles om een nest te bouwen.

          Meer dan het meeste weghalen kan je niet doen.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
            Als ze broedrijp is, gebruiken ze alles om een nest te bouwen.

            Meer dan het meeste weghalen kan je niet doen.
            Denk dat je de oorzaak broedrijp worden moet oplossen bv aantal licht uren.

            Opmerking


            • #7
              Kanarie zit buiten, neem aan dat er niet bijgelicht word.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                Idd. Ton.. Ze zit buiten, En weer zoekende...

                Opmerking


                • #9
                  Soms zijn ze gewoon niet te houden, komt ook door het wisselende weer denk ik. En dan wil je een nest en dan doen ze niks meer. Maar goed, meer dan je best doen kun je niet. Gewoon proberen alles weg te halen aan nest materiaal etc. En als ze op vaste plekken een nest probeert te bouwen er een plankje tegen zetten of iets dergelijks, dat werkte bij mij altijd wel goed.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door serena42 Bekijk Bericht
                    Idd. Ton.. Ze zit buiten, En weer zoekende...
                    Zitten ze bij een lichtbron in de buurt of in het pikdonker?

                    Opmerking


                    • #11
                      ze zitten s'nachts in het donker niet echt een lichtbron in de buurt.

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          Vogels hebben zich prima aangepast.Als de situatie gunstig is zullen ze zich proberen voort te planten dat betekent dat het voedsel aanbod om de jongen groot te brengen optimaal behoort te zijn.Dat is voor kruisbekken vroeg in het voorjaar omdat dan de kegels van naaldbomen open gaan om het rijpe zaad te verspreiden.Er zijn vogels die na een natte periode beginnen en er zijn er die onder invloed van de daglengte broedrijp worden.En zo zijn er nog meerdere factoren.Het is natuurlijk interessant als een kanarie broedrijp wordt met 8/9 uur daglengte.Dan klopt er volgens de 'spelregels iets niet'.

                          Opmerking


                          • #14
                            [COLOR="#0000FF"]Kegels gaan open door droogte of door brand.
                            De kruisbek wrikt ze open door de manier van bek openen.

                            Kanaries die gaan broeden met 9 uur dag lengte mag vreemd lijken.
                            Dat de goulds dit ook doet nog vele malen vreemder.
                            De goulds brachten de jongen goed groot.

                            Ik wil er eigenlijk mee zeggen wat weten we eigenlijk wel.[/COLOR]

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V Bekijk Bericht
                              [COLOR="#0000FF"]Kegels gaan open door droogte of door brand.
                              De kruisbek wrikt ze open door de manier van bek openen.

                              Kanaries die gaan broeden met 9 uur dag lengte mag vreemd lijken.
                              Dat de goulds dit ook doet nog vele malen vreemder.
                              De goulds brachten de jongen goed groot.

                              Ik wil er eigenlijk mee zeggen wat weten we eigenlijk wel.[/COLOR]
                              Daarom broeden de kruisbekken ook zo vroeg dan is het zaad er nog niet uit. Goulds kunnen in het donker hun jongen nog voeren kanaries niet.

                              Opmerking

                              Working...
                              X