Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Vuurwerk

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    267

Vuurwerk

Hebben jullie nog speciale voorzieningen getroffen om de vogels door oud en nieuw te halen ?

Ik laat de hele nacht een klein lampje in de volière aan.
    groeten Ton

Stamgast rupicola's Avatar
    Thanks
    38
    Een lampje laten branden is zeker aan te bevelen, omdat eventueel opgeschrikte vogels zich dan beter kunnen oriënteren en weer een plekje kunnen vinden. Doe ik ook, al vele jaren zelfs.
    Verder sluit de vogels binnen en laat ik tot ruim na middernacht een radio (zacht) aan staan.

Het is hier overigens al weer goed raak met die verrekte zware knalzooi en ik had woensdag al (weer) de eerste vuurwerktroep op de volières.

De honden reageren hier doorgaans niet op vuurwerk, maar dit jaar zijn ze -al een paar dagen zelfs- redelijk van slag.
    Het gaat af en toe dan ook belachelijk hard, . . . de ramen trillen in de sponningen.

Wat mij betreft een algeheel verbod op knalvuurwerk en de vuurwerktraditie weer gericht op siervuurwerk, liefst op vaste (show)plaatsen.
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Senior lid
    Thanks
    128
    Ligt er natuurlijk ook aan waar je woont,bij ons in de buurt schieten ze met carbid op een vaste plaats.Ben wel attent,een mislukte vuurpijl kan natuurlijk wel problemen geven. Algeheel verbod op knalvuurwerk gaat mij te ver. Voor zwaardere straf op ongeoorloofd vuurwerk afsteken/bezit ben ik voorstander.Er zijn toch behoorlijk veel mensen die plezier aan deze boze geesten verdrijving hebben.

Thanks
    38
    Dat plezier is wat mij betreft een ieder gegund, maar dan wel op daartoe geschikte/aangewezen plaatsen en niet tussen de huizen, en vlak bij auto's e.d.

Hier zijn ook wel degelijk aangewezen carbid plekken, maar nee, ze slepen er gewoon mee door de wijken.
    Amigo de los Psittacidos

Senior lid
    Thanks
    2
    Ik heb ze binnen zitten en het luikje net dicht gedaan. Denk dat als ze binnen zitten het geen kwaad kan.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    267
    Momenteel kunnen ze beter binnen ja.
    groeten Ton

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    95
    Gisteren al een 39 jarige man dood als gevolg van vuurwerk, vandaag lees ik vingers kwijt, hier en daar een oog....

Blijft leuk dat vuurwerk in een land waar overigens niets mag en je wordt bedolven onder de regeltjes.

Vanuit een zonnig Tauranga Nieuw Zeeland wens ik iedereen een Happy New Year.

gr kees

Stamgast loodje's Avatar
    Thanks
    40
    Geen problemen ondervonden gelukkig. Mijn vogels zitten binnen en dat is met deze dagen een groot voordeel.

Hier knalde het behoorlijk. Maar ja vroeger toen wij jong waren vonden we dit ook geweldig.
    Alleen het wordt steeds meer en meer, harder en harder en dat is minder.

Een gezamenlijke plaats is beter denk ik dan.
    Hier was het op sommige plaatsen al afgelast vanwege de harde wind en dat was voor sommige mensen dan weer een tegenvaller.
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    267
    Net ook even bij de vogels gekeken, ze zitten allemaal nog rechtop.

De buurman had een paar flinke knallers, maar gelukkig geen schade.....
    groeten Ton

Thanks
    38
    De afgelopen dagen tot en met gisteren in de vooravond hadden we hier te maken met voornoemde belachelijk harde knallen.
    (Die vuurwerkdode is overigens ook op steenworp afstand gevallen)
    Tot mijn niet geringe verbazing is hier de daadwerkelijke jaarwisseling daarentegen eigenlijk best goed verlopen!
    Veel, mooi en ook beslist acceptabel vuurwerk is hier -uiteraard niet geheel geruisloos- de lucht in gegaan, maar die enorme harde klappen hebben we niet meer gehoord, dan wel gevoeld.
    Misschien zijn ze in de loop van de avond toch maar eens van straat geplukt. (?)

Het onderwerp 'vuurwerk' is in Nederland een fraai staaltje polderwaan!
    De Haagse beleidsmakers hebben doorgaans te pas en te onpas de mond vol over het milieu, nemen onder de vlag van 'beter voor het milieu' -en uiteraard op kosten van de burger- allerlei milieumaatregelen.
    Zoals in de media aangekondigd zal de burger dit de komende jaren ook flink in de portemonnee gaan merken.

MAAAAAR,

als het gaat om het afsteken van vuurwerk, slingeren we jaarlijks vrolijk voor miljoenen de lucht in en maakt het milieu opeens even helemaal niets meer uit!
    Met al dat vuurwerk komen jaarlijks echter wel steeds weer/meer grote hoeveelheden zware metalen in het milieu en ook het fysiek door vuurwerk veroorzaakte zwerfafval (dat bijna jaar rond terug te vinden is) nemen we maar wat graag op de koop toe.
    Gooi anderzijds een blikje uit de auto en je loopt kans op een fikse prent, 440 euro om precies te zijn! (?)

Eén vleermuis in een gebouw en een project wordt wekenlang plat gelegd, maar rond de jaarwisseling is de impact van vuurwerk op flora en fauna voor het gemak even niet van belang. (?)

De zorgkosten rijzen de pan uit, maar de jaarlijkse behandelkosten van vuurwerkslachtoffers kunnen daar nog prima bij. (?)

Ben benieuwd welke politicus dit nog kan uitleggen!

Zij hieven het glas . . .

Happy New Year!
    Laatst gewijzigd door rupicola; 01-01-2018 om 12:54.
    Amigo de los Psittacidos

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Vuurwerk
    Door marco in forum Hoe doen jullie het?
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 26-12-2012, 22:06
  2. Vuurwerk
    Door dree in forum Buitenshuis
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 27-11-2010, 17:17
  3. Vuurwerk.
    Door Animal in forum Overige berichten
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 09-01-2009, 23:40
  4. vuurwerk
    Door wilfred coljee in forum Overige berichten