Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stop diefstal door verkoop door anderen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Stop diefstal door verkoop door anderen

    Ik ben benieuwd of er al iets bestaat (een soort winkel) waar je je vogels kan verkopen maar dat de vogels van jezelf blijven tot ze verkocht zijn. Iets waar je bv alleen een bepaald percentage van de verkoopprijs afdraagt aan de verkoper(winkel). Hiermee komen er geen 'zogenaamde kopers' meer bij je thuis en zullen de diefstallen moeilijker worden doordat ze niet precies weten wat je hebt zitten. Ik zou er wel een percentage voor over hebben...anderen ook?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door dossy Bekijk Bericht
    Ik ben benieuwd of er al iets bestaat (een soort winkel) waar je je vogels kan verkopen maar dat de vogels van jezelf blijven tot ze verkocht zijn. Iets waar je bv alleen een bepaald percentage van de verkoopprijs afdraagt aan de verkoper(winkel). Hiermee komen er geen 'zogenaamde kopers' meer bij je thuis en zullen de diefstallen moeilijker worden doordat ze niet precies weten wat je hebt zitten. Ik zou er wel een percentage voor over hebben...anderen ook?
    Op zicht geen slecht idee.Maar er zitten wel wat haken en ogen aan.Wat als de vogels dood gaan of gestolen worden?

    Opmerking


    • #3
      Beste dossy,

      Ik zou er niet voor zijn om mijn vogels aan dit soort handel af te willen geven voor een percentage.
      Je zult begrijpen dat vogels uit hun habitat getrokken worden, en dit gaat vaak ten koste van de kwaliteit.
      Of je mooie vogel wordt besmet met e.o.a bacterie, dit is natuurlijk anders als je de vogel verkocht heb is deze inspraak er niet meer.
      Wil niet zeggen dat er geen goede handelaren zijn, maar de kans is vele malen groter.

      Standaard verkoop ik nooit vanaf huis, en heb de laatste jaren gewoon ergens afgesproken op e.o.a parkeerplaats.
      Er zijn i.d.d mensen die dan afhaken omdat ze denken dat het niet pluis is wat ik doe, maar juist om mijn collectie te beschermen verkoop ik niet van huis uit.
      Er zijn veel mensen die dit begrijpen, en mensen die zich dan zich zelf de stempel (ja maar ik ben geen crimineel) geven want ik ben al.... jaar.
      Mensen/kwekers waar je een relatie mee opbouwt zijn vertrouwd, en je kunt hun vragen om geen n.a.w gegevens over jezelf te delen met andere buiten mail of 06.

      Dus naar mijn menig kun je beter niet vanaf huis verkopen.

      Opmerking


      • #4
        Tuurlijk moet zoiets dan helemaal uitgezocht worden en haken en ogen genoeg ja. Wie betaald voer en worden de vogels ziek bij verkoper of waren ze al niet goed etc etc maar daar is vanalles op te verzinnen denk ik. Met alle diefstallen van dure en 'voor jou waaardevolle' vogels zit niemand te wachten en dan ben je echt alles kwijt. Een percentage van de "winst " afstaan is dan denk ik veel aantrekkelijker

        Opmerking


        • #5
          Hjoosten

          En als jou parkeerplaats nou een winkel of loods zou zijn dan.en je betaald dus percentage om daar te handelen.
          Vertrouwd voor beide partijen

          Opmerking


          • #6
            Als je niet thuis wil afspreken, dan zou je halverwege kunnen afspreken.

            Als je duidelijk maakt waarom je dat wil, geen probleem toch ?
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door dossy Bekijk Bericht
              Tuurlijk moet zoiets dan helemaal uitgezocht worden en haken en ogen genoeg ja. Wie betaald voer en worden de vogels ziek bij verkoper of waren ze al niet goed etc etc maar daar is vanalles op te verzinnen denk ik. Met alle diefstallen van dure en 'voor jou waaardevolle' vogels zit niemand te wachten en dan ben je echt alles kwijt. Een percentage van de "winst " afstaan is dan denk ik veel aantrekkelijker
              Dan denk eerder aan een vogelmakelaar.Of gewoon een vogelbeurs.

              Opmerking


              • #8
                Wat bedoel je met een vogelmakelaar

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door dossy Bekijk Bericht
                  Wat bedoel je met een vogelmakelaar
                  Iemand(tussen persoon)die een vogel transactie uitvoert tussen koper en verkoper.

                  Opmerking


                  • #10
                    Sommigen onder ons zijn zeer open op facebook en andere media over hun woonplaats. Heb je een zeldzame achternaam, dan ben je zo gevonden.

                    Ik verkoop mijn vogels thuis. Echter alleen als ik een goed gevoel bij deze mensen heb. Zijn vaak mensen die ik via dit forum of facebook al even kort heb gesproken. Als ik er geen goed gevoel bij hem, maak ik geen afspraak. Dan spreek ik met die persoon af op een vogelmarkt, bij een dierenwinkel of gewoon niet.
                    Bekijk mijn vogels op:

                    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                    Opmerking


                    • #11
                      En dat bedoel ik ook hansv. Wanneer er een plek voor zou zijn waar je altijd veilig verkoopt...ben je dan ook bereid daar iest van je verkoopbedrag voor af te staan?

                      Opmerking


                      • #12
                        Een tussenpersoon is meestal niet te vertrouwen
                        spreek gewoon af op een beurs of TT om vogels te overhandigen
                        Europese Cultuurvogels

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door bermke Bekijk Bericht
                          Een tussenpersoon is meestal niet te vertrouwen
                          spreek gewoon af op een beurs of TT om vogels te overhandigen
                          Zit wat in,heb je direct contact met de koper dan kun je inschatten hoe en wat. Als de koper bv met een kooitje komt die te vies is om aan te pakken kun je wel vermoeden hoe het in het vogelverblijf zal zijn.

                          Opmerking

                          Working...
                          X