Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15

Onderwerp: positieflijst vogels

Senior lid
    Thanks
    129
    Met deze criteria(bedrijfsmatig)komt die zaak er ook niet, maar steeds duikt deze lijst weer op en schept verwarring.Leuk advies om lid van de PVH te worden maar dat was niet mijn vraag.

Senior lid
    Thanks
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
    Met deze criteria(bedrijfsmatig)komt die zaak er ook niet, maar steeds duikt deze lijst weer op en schept verwarring.Leuk advies om lid van de PVH te worden maar dat was niet mijn vraag.
    ik geef mijn mening lid worden PVH is veel eenvoudiger dan het aanvragen van een UBN-nr dan ben je er nog niet dan begint het zie maar waar je verder aan moet voldoen quarantaine- en ziekenafdeling, administratie, toezichthouder, cursus dierhouder (alleen in Barneveld te volgen tot op heden) kosten 500 euro en nu ook nog 90 dagen praktijk! zie site van RVO.

Senior lid
    Thanks
    9

lezing bedrijfsmatig

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door graaf277 Bekijk Bericht
    ik geef mijn mening lid worden PVH is veel eenvoudiger dan het aanvragen van een UBN-nr dan ben je er nog niet dan begint het zie maar waar je verder aan moet voldoen quarantaine- en ziekenafdeling, administratie, toezichthouder, cursus dierhouder (alleen in Barneveld te volgen tot op heden) kosten 500 euro en nu ook nog 90 dagen praktijk! zie site van RVO.
    voor wie geďnteresseerd is ivm de kwestie bedrijfsmatig of hobbymatig:

https://www.facebook.com/groups/1039...10435/?fref=nf

Stamgast rupicola's Avatar
    Thanks
    38
    Onder verwijzing naar mijn eerdere berichten in dit topic (laat je niet gek maken) zien we in haar aankondiging van de lezing door Mw. Mr. E. (Erna) Philippi-Gho dat het ministerie er zo haar eigen inzichten op na houdt.

Cruciaal punt in het hele verhaal is namelijk dat de minister c.q. de staatsecretaris wel met een leuk bedacht lijstje kan komen, hiermee zelfs ook wat ambtenaren op pad kan sturen, maarrrrrr dat wil nog niet zeggen dat een en ander juridisch ook daadwerkelijk houdbaar zal blijken.

Hiervan is inmiddels wat jurisprudentie, waarmee de beleidsmakers opnieuw (zie positieflijstsoap)en aantoonbaar met broddelwerk zijn afgekomen.

Feitelijk schandalig dat dit allemaal maar mogelijk is en dan ook nog eens schaamteloos op kosten van de belastingbetaler wordt uitgevoerd.
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Stamgast rupicola's Avatar
    Thanks
    38
    aanvulling:

Kort geleden hoorde ik een discussie omtrent dit onderwerp, waarbij stellig werd beweerd (naar ik meen was deze informatie zelfs afkomstig van een controleur) dat je bedrijfsmatig bezig bent op het moment dat je als liefhebber 20 vogels of meer houdt.

Opnieuw, laat je niet gek maken, dit is volstrekte onzin!
    Nergens in de wet staat het verschil tussen hobby en bedrijfsvoering omschreven aan de hand van het aantal gehouden dieren.
    Met andere woorden, laat je dus ook niet te gauw intimideren door een controleur die maar wat roept!
    Vraag in voorkomend geval waar de betreffende wetsteksten terug te vinden zijn.
    De betreffende controleur zal daarop om genoemde reden geen antwoord hebben . . .
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

1. Uitleg Positieflijst
    Door Henk3 in forum Overige berichten
    Reacties: 177
    Laatste Bericht: 30-11-2017, 19:15
  2. Positieflijst 2015 en 2017 vernietigd!!!
    Door casehulsebosch in forum Overige berichten
    Reacties: 29
    Laatste Bericht: 15-08-2017, 21:17
  3. De positieflijst in de Telegraaf belicht! 20-5-2014
    Door RobK in forum Overige berichten
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 29-05-2014, 00:28

Forum Rechten