Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sijzen, welke kleur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • sijzen, welke kleur?

    Ik heb een aantal sijzen waarvan ik de kleur niet exact weet.
    bijgaand vijf foto's. dit zijn de oudervogels. De pop is een DF pastel bruine. De man weet ik niet. Is aangekocht en de verkoper wist het ook niet, had het over " misschien iets met bruin of agaat"?
    De foto's van de pop zijn enigszins verkleurd maar van haar weet ik de kleur wel zo goed als zeker.

    Ik zal later foto's van de jongen toevoegen.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Hieronder foto's van twee jongen, ook met de staarten ingezoomd. De foto's van de pop zijn ook weer wat vertekend. De man lijkt me een pastel? en de pop een pastel bruine? of is de pop toch een pastel (groene)?

    Zeg het maar.....
    Bijgevoegde Bestanden

    Opmerking


    • #3
      Nog een foto van de jonge op. Laat beter de echte kleur zien. Is zij pastel of pastel bruin?
      Bijgevoegde Bestanden

      Opmerking


      • #4
        Helaas nog geen reacties maar de situatie is toch anders geworden. Heb de kweker van de oude man achterhaald. Volgens hem is het een bruine man split Isabel. Wist hij zeker. Als er groen pastellen uit komen dan kan de pop dus niet bruin zijn. Leek me een df pastel bruine pop maar is wellicht een gewone df pastel? Iemand een idee daarover. Dit is die pop, staat ook op de foto in eerste bericht.
        Bijgevoegde Bestanden

        Opmerking


        • #5
          Betere foto, dubbel pastel bruin of wildkleur?
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #6
            Ben er al uit. Kleuren inmiddels bekend op oude pop na. Zij is waarschijnlijk df pastel in wildkleur.

            Opmerking


            • #7
              de pop is een isabel pastel
              de man is wildkleur kan passe-partout zijn maar hoogstwaarschijnlijk is hij split bruin en geen PP
              want de jongen zijn wildkleur pastel en bruinpastel
              Last edited by bermke; 03-12-2017, 22:30.
              Europese Cultuurvogels

              Opmerking


              • #8
                Er heeft zich op een ander forum al een hele discussie afgespeeld. De oude man is 100% een bruine split Isabel. De kweker van de vogel heeft dat bevestigd. De oude pop, waar de vraag over gaat kan dan geen Isabel pastel zijn want er komen pastel wildkleur jonge mannen uit. De oude pop moet dus iets in de groenserie zijn. Maar wat?

                Opmerking


                • #9
                  Pastel vererft onafhankelijk dominant niet geslachts gebonden
                  Dus de pastelfactor kan alleen van de pop komen
                  want de man is geen pastel en een sijs kan geen split pastel zijn
                  En zowel de jonge mannen als poppen kunnen ook pastel zijn

                  De pop is 100% Isabel pastel

                  Hier staat bijna alles klik maar op de foto van de sijs
                  www.wevbelgie.be/pagina7.html
                  Last edited by bermke; 07-12-2017, 19:32.
                  Europese Cultuurvogels

                  Opmerking


                  • #10
                    De vererving van pastel is me duidelijk en dat deze pop pastel is, is zeker want de drie jongen er uit zijn alle drie pastel.
                    uit een 100% bruine man, split isabel x een 100% isabel pastel kunnen geen gewone (groen) pastellen komen. En die heb ik wel twee gekweekt uit dit koppel. Hier komen we nu niet uit. Misschien dat het volgende kweekseizoen duidelijkheid geeft.
                    De oude pop, waar de vraag nu nog over gaat komt uit een koppel dat hier al besproken is: zie dit onderwerp. Het is een van deze jongen. http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...r-jonge-sijzen
                    op pagina twee van dit onderwerp staan vijf foto's van de jongen. Nr 3 of 5 is de pop waar het over gaat en die volgens de vorige reactie een 100% pastel isabel is.

                    Opmerking

                    Working...
                    X