Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel goulds in voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hoeveel goulds in voliere

    Hallo,

    ik heb een voliere met nachthok van 1x1x2 en vlucht van 2x1x2 (lxbxh)
    hoeveel koppels kan ik hier in doen? Ik had al gelezen dat goulds koloniekweek is.
    ik zit zelf te denken aan 3 koppels.

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor uw reactie. Ik heb wel een vlucht vrij voor eventuele jongen. U raadt mij dus aan om de jongen bij de ouders te laten?

      Opmerking


      • #4
        Ik denk inderdaad dat het goed is voor ze, zo kunnen ze nog een heleboel leren van de ouders. Ik vond de interactie tussen de oudere jongen en de jongen in het nest altijd heel leuk. Ze voeren net zo hard mee als pa en ma, en hierdoor vergroot je de kans op succes ook nog eens. En verstoring hoef je niet bang voor te zijn zolang er eieren in liggen zorgen de ouders hier wel voor.

        Opmerking


        • #5
          Okee dan laat ik ze er inderdaad bij. Is het wel mogelijk met 3 koppels. Wil namelijk nog wat andere kleuren toevoegen.
          Heb nu 4x roodkop (3 paarsborst en 1 witborst) wil iets meer variatie

          Opmerking


          • #6
            De vuistregel bij kleinere tropen is geloof ik 1 koppel per m3 dus denk dat dat wel moet kunnen. Als je het zelf niet te druk vindt, houdt er rekening mee dat bij deze vogels een nest van 6 jongen niet gek is.

            Opmerking


            • #7
              Bedankt voor de hulp. Ik ga het nog even goed overwegen

              Opmerking


              • #8
                Ja, geniet er in ieder geval van want het zijn prachtige vogels.

                Opmerking


                • #9
                  Dat zijn ze zeker

                  Opmerking


                  • #10
                    Mijn ervaring is dat je beter wat minder vogels kan houden, dan teveel.

                    De vogel zal veel meer zichzelf kunnen laten zien, dan wanneer de druk te hoog is.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking

                    Working...
                    X