Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruimteverlichting naast LED-verlichting in kooien?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ruimteverlichting naast LED-verlichting in kooien?


  • #2
    Heb toevallig 2 weken terug de TC420 aangeschaft voor een nieuwe vogelkamer, ben daar erg tevreden over, in mijn andere vogelruimte heb ik een mengeling van LED en PLlampjes.

    Volgend jaar ga ik helemaal over op LED en wil in de andere ruimte ook een TC420.

    In beide ruimtes heb ik geen extra plafon verlichting meer branden, is ook nergens voor nodig, de kooien geven zoveel licht of dat je ruimte natuurlijk ook verlicht wordt.

    Heb ook een wasbakje in mijn vogelruimte, daar boven heb ik een LEDstrip hangen om te kunnen zien wat ik doe, voor de rest wel plafonverlichting, maar die doe ik aan als ik ga schoonmaken en stofzuigen bij een donkere dag.






    image uploader

    Last edited by populier; 14-11-2017, 11:34.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor je uitgebreide reactie Populier. Die foto's laten wel duidelijk het verschil zien tussen PL/TL en LED. Ik denk dat ik dan ook gewoon een LED-balkje boven het aanrechtblokje hang. Voor de zekerheid kies ik dan denk ik een wat zwaardere adapter zodat ik evt nog wat extra verlichting voor de algemene ruimte kan bijpluggen.

      Opmerking


      • #4
        Graag gedaan Jobert, zie nu dat ik Ledmodules heb hangen boven het wasbakje, hiervoor had ik een 220v ledbalkje hangen, 12v is allemaal veel zuiniger in het energie verbruik.

        Zelf heb ik ook meteen een zware adapter(20A) aangeschaft met het oog op de toekomst, je weet idd. niet wat je er later allemaal bij gaat plaatsen aan verlichting, nu heb ik er nog een dimmertje tussen hangen, dan kan je nog een beetje de gewenste lichtsterkte instellen, straks kan je natuurlijk op de TC420 instellen welke lichtsterkte je wil, ook kan je s'nachts de dimmer instellen op 1% waardoor je nachtverlichting hebt in je kooien.

        Succes met je Led avontuur, het is leuke materie om uit te knobbelen wat nu allemaal de beste opstelling is.





        upload image

        In mijn nieuwe ruimte heb ik een blokje van 5A als voeding voor de controller, dat is zat voor 8 broedkooien.

        upload pictures
        Last edited by populier; 15-11-2017, 11:29.
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking

        Working...
        X