Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleem met sijzen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • probleem met sijzen

    Hallo ik heb Yarrel sijzen en kapoetsen die waterige ontlasting hebben heb al gekuurd met baycox wat niet heb geholpen .
    Op advies van een andere kweker 7 dagen lang behandelt met Flaggella mix dan is het over maar na 2 dagen wordt het toch weer waterig dit zie ik om dat ik honing raad bodem bedekker gebruikt van papier .
    Mijn drinkbakken worden om de 5 dagen gereinigd met chloor en iedere week maak ik de kooien schoon .
    Toch zijn ze levendig en zingen goed .
    Wie heb advies voor mij

  • #2
    Raadpleeg een dierenarts.

    Opmerking


    • #3
      Je kan ook nog proberen het water aan te zuren met appelazijn. Twee dagen achter elkaar. Dit wil ook wel eens helpen.
      En anders inderdaad een vogelarts raadplegen.

      Succes.
      groetjes
      Heidi

      Neem eens een kijkje op mijn site.
      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

      Opmerking


      • #4
        dit kan salmonella zijn dan helpt baycox niet dat moet je baytril hebben je kan dit ook allebij geven je mag baytril niet langer dan 5 dagen aaneen geven ik weet niet of je een zieken kooi bezit anders zou ik ze daar even in doen en ze wat warmer houden nu dit kan je later als ze goed zijn weer afbouwen wel is het denk ik slim om de mest te laten onderzoeken alhoewel dunne mest vaak duidelijk is

        Opmerking


        • #5
          Last edited by loodje; 03-11-2017, 13:42.
          groetjes
          Heidi

          Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

          Opmerking


          • #6
            het is gewoon simpel is de dunne mest melkachtig salmonella dus medicatie en ja mest onderzoek zeker doen
            maar ik zou geen risico nemen door op de uitslag te wachten dus geven dat spul ze gaan er niet dood van maar je kan ze wel mee redden

            Opmerking

            Working...
            X