Mededeling

Collapse
No announcement yet.

even voorstellen, en misschien maar gelijk advies vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • even voorstellen, en misschien maar gelijk advies vragen

    Hallo, Ik ben Danny en nieuw op dit forum.
    Na een paar jaar zonder vogels heb ik een nieuwe aluminium voliere besteld met de afmeteingen van 14 x 4 mtr, hoogte wordt 2,5 mtr.
    Ik de hoek hiervan komt een nachthok van 5 x 2 mtr, klein gedeelte hiervan gereserveerd voor opslag van voer enz. ook komt er verwarming in het nachthok.
    Over de gehele voliere komt er een dak, dit om uitwerpselen te vermijden van vogels in het wild.
    In de buitenren wil ik graag wat groen hebben.
    Vroeger altijd vogels gekweekt voor tentoonstelling, maar heb na jaren in het verre buitenland gewerkt te hebben, en veel vogels in hun natuurlijke omgeving gezien te hebben (Australie,Azie, Midden enZuid-Amerika) van mening dat het mooiste is dat vogels lekker in een beplante voliere moeten kunnen rommelen.Het hoeft voor mij niet meer zo nodig die TT's, wel leuk om te zien, maar daar houd het mee op.
    Graag zou ik wat vruchten/insecteneters gaan willen houden met wat europesche vogels.
    Graag wil ik jullie hulp inroepen wat zonder problemen bij elkaar kan.
    Favoriete vogels van mij zijn goudvinken, putters, kardinalen, tangara's, nachtegalen, mezen, sijsjes. Ook andere soorten zijn welkom.
    Nu lees ik veel dat sommige vogels per koppel in een ren gehouden kan worden, maar meestal wordt er over een kleine ren gesproken. Dus heb ik geen idee hoeveel er bij elkaar kunnen en welke soorten.
    Graag wil ik van jullie horen wat jullie mij zouden adviseren?
    Voor mij dus redenen genoeg om lid te zijn op dit forum.

  • #2

    Opmerking


    • #3
      dank je wel, ik wil niet dat er te veel vogels in komen, het is lekker dat ze de ruimte hebben, maar wel een paar verschillende soorten, omdat het een grote voliere is wil ik niet al te kleine vogeltjes houden, een formaat van een kardinaal,goudvink enz zou mooi zijn.
      zijn er mensen die suggesties hebben? niet al te zwakke vogels graag, hopelijk zijn er mensen met ideeen over soorten die samen gehouden kunnen worden en hoeveel.
      Ik hoop graag van jullie te horen.

      Opmerking


      • #4
        Welkom hier,

        Ik zou het vogel bestand rustig aan op bouwen.

        En inderdaad niet teveel vogels erin doen.

        Kardinalen zijn planteneters, insecteneters doen dat niet.

        Wel mooi om zo te kunnen beginnen.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Ton en anderen, Kun je meerdere kardinalen en goudvinken in een voliere doen? Meestal wordt er geadviseerd om 1 koppel te nemen maar dan praten ze over een ren van 2 bij 1 mtr. Die van mij is veel groter 14 x 4, houd het in dat je meerdere koppels kunt houden of adviseer je gewoon maar 1 koppel?

          Opmerking


          • #6
            Wat een prachtige ruimte heb je zeg.
            Persoonlijk zou ik het houden bij 1 koppel van elk soort. Dan voorkom je moeilijkheden ook al is je ruimte groot.
            Bovendien is een veelzijdigheid van soorten prachtig om te zien.

            O ja..... welkom hier.
            groetjes
            Heidi

            Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

            Opmerking


            • #7
              Ik volg Loodje.

              1 koppel van meerdere soortennnis veel rustiger.

              Er zijn wel vogels die het goed doen in een kolonie.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                Dank je wel voor jullie adviezen, Ton welke doen het goed in een kolonie?

                Opmerking


                • #9
                  Ik heb wel al veel gehoord dat pagodespreeuwen in kolonieverband kunnen gehouden worden. Weet niet of je dat mooie vogels vind.
                  Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                  Opmerking

                  Working...
                  X