Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Predatie door katten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Vanavond in de uitzending van 'EenVandaag' aandacht voor de predatieschade door loslopende katten in Nederland.
    Compleet met zeer bedenkelijke en gemakzuchtige afschuif reacties van een paar katten eigenaressen!
    Filmbeelden van onnatuurlijke predatiedruk op inheemse fauna door katten, vastgelegd met mobiele telefoon en wildcamera's, liegen echter niet en sluiten helaas naadloos aan op eigen waarnemingen . . . en collectie beeld/bewijsmateriaal.

    Sad but true.


    uitzending gemist: https://www.uitzendinggemist.net/afl...nvandaag.html#
    Last edited by rupicola; 13-11-2019, 20:50.
    Amigo de los Psittacidos

    Look deep into nature and you will understand everything better

    Opmerking


    • #32
      De problematiek ten aanzien van predatie door katten lijkt in Nederland 'met de dag' groter te worden.
      Een 'fijn' resultaat van de door dieractivisten behaalde 'overwinning', waarmee een afschot/verdelgingsverbod in natuurgebieden werd bewerkstelligd!
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #33
        Is er dan een alternatief voor diegenen die toch graag een huisdier willen houden op een beperkt oppervlakte.

        Opmerking


        • #34
          Worden er nog meer katten als huisdier gehouden.

          Opmerking


          • #35
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #36
              Helaas lopen er bij frequent verschillende katten over de voliere of zitter er voor. Als ik het zie krijgen ze een beker water naar zich toegegooid. Heb helaas nog geen afdoende oplossing gevonden.

              Opmerking


              • #37
                beker water eerst laten bevriezen en raak gooien :-)

                Mvg eddie

                Opmerking


                • #38
                  Ik heb mijn toevlucht moeten nemen tot een hoge schutting met verticale planken/latten.
                  Ik heb een hoekwoning, maar toch is 1 keer een kat via de buurvrouw in mijn tuin terecht gekomen.
                  Ik schrok me wezenloos en die kat ook, want meneertje of mevrouwtje had zich verstopt op de lounge onder het afdekkleed. Toen ik deze wegtrok. grrrrr

                  Op ons terrein hebben twee personen katten. 1 bewoner woont hier vanaf de bouw net als ik en hij houdt zijn katten binnen! HUISdier
                  De ander woont er een jaar of 10 en die heeft hier schijt aan.
                  Ik heb het programma ook gezien. Kattenliefhebbers zijn geen dierenliefhebbers

                  Opmerking


                  • #39
                    Gewoon een ophokplicht voor katten
                    de kat heeft als enig dier nu een vrijbrief om los te lopen
                    Als ik een hond niet aan de lijn heb krijg ik een bekeuring

                    Masr een kat schijt bij iedereen in de tuin
                    pakt alle dieren van andere mensen
                    Europese Cultuurvogels

                    Opmerking


                    • #40
                      Dat is niet nodig.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #41
                        Je zou je kunnen afvragen hoeveel predatieschade het vergt voordat de problematiek rond loslopende katten eindelijk een beetje begint te landen in de media, laat staan verder in de maatschappij.

                        Vandaag is het in ieder geval een actueel nieuws item, omdat een paar juristen opeens (de wonderen zijn de wereld nog niet uit) hebben ontdekt dat het zelfs strafbaar is om katten los te laten lopen.
                        De daarmee samenhangende- en meervoudig wetenschappelijk aangetoonde predatieschade druist namelijk in tegen de beschermingsplicht van de NL overheid jegens inheemse Flora en Fauna.

                        Nu de handhaving nog!


                        . . . Oh ja, aardige weetje is overigens dat de huiskat blijkens gegevens van de Europese Commissie voldoet aan de criteria om deze soort op de Unielijst, welke valt onder verordening 1143/2014 inzake invasieve uitheemse soorten, te kunnen plaatsen.

                        In deze verordening is bepaald dat het bezit, kopen, verkopen, fokken/kweken, importeren en exporteren van Unielijst soorten verboden is.
                        Dit betreft een algemeen verbod en geldt derhalve voor iedereen; particulieren, bedrijven, dierentuinen, opvangcentra en hortussen.
                        Amigo de los Psittacidos

                        Look deep into nature and you will understand everything better

                        Opmerking


                        • #42
                          https://www.trouw.nl/duurzaamheid-na...ource=copylink
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • #43
                            Huiskatten hebben zo'n verwoestend effect op beschermde diersoorten dat ze volgens EU-regels eigenlijk niet vrij mogen rondlopen, stellen twee wetenschappers.
                            Amigo de los Psittacidos

                            Look deep into nature and you will understand everything better

                            Opmerking


                            • #44
                              @ Josly: wat weer een bak onzin joh!

                              Katten kunnen uitstekend binnenshuis, dan wel in een Cattery worden gehouden.
                              Daar is helemaal niets mis mee en het komt bovendien nergens in aanvaring met dierwelzijnscriteria.
                              Amigo de los Psittacidos

                              Look deep into nature and you will understand everything better

                              Opmerking


                              • #45
                                Amigo de los Psittacidos

                                Look deep into nature and you will understand everything better

                                Opmerking

                                Working...
                                X