Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Predatie door katten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Klopt helemaal, maar het is hier (en elders in de wereld) wel een beetje uit de hand gelopen met de populatiedichtheid van de kat.
    Amigo de los Psittacidos

    Look deep into nature and you will understand everything better

    Opmerking


    • #17
      bij mij zie je wel 2 a 3 keer in de week de gevolgen van katten
      vanmorgen alweer bij mij op het grasveld heeft een kat een vogel verslonden
      er zijn bijna geen merels , houtduiven , tortelduiven , eksters of andere vogels meer bij mij in de buurt terwijl verleden jaar er heel veel waren


      Europese Cultuurvogels

      Opmerking


      • #18
        ik vraagmij toch weleens af waarom alle dieren in een kooi , ren moeten zitten of aan de riem moeten en als dat niet het geval is je een bekeuring krijgt
        maar de grootse plagen mogen gewoon loslopen
        in heel veel tuinen ligt veel ontlasting van katten en ze pakken alles wat leeft en vreten het op

        ik vindt dat ook voor deze dieren een ophokplicht moet gelden aangezien dit dier heel veel overlast veroorzaakt
        Europese Cultuurvogels

        Opmerking


        • #19
          Hier een voorbeeld van hoe er vanuit de kattenliefhebbers wordt geredeneerd:



          mijn reactie: hoeveel bewijs/fotomateriaal van katten met vogels als prooi in de bek en wetenschappelijke onderzoeksgegevens wil je hebben!!!

          Maar goed, kijk ook even waar men aan het eind van het artikel naar verwijst:

          Waarneming.nl wil iedereen in staat stellen om waarnemingen op te slaan en te delen, om zo de kennis van de natuur te vergroten.
          Last edited by rupicola; 14-07-2018, 17:17.
          Amigo de los Psittacidos

          Look deep into nature and you will understand everything better

          Opmerking


          • #20
            Vannacht om 2uur mn bed uit gesprint omdat ik mn vogels flink hoorde vliegen in de voliere.

            Onder begeleiding van onze hond een kat moeten verjagen die aan het gaas hing.

            En inderdaad een van mn vogels die zich dood gevlogen heeft....

            Hielden mensen hun HUISdieren in huis

            Opmerking


            • #21
              Ja zeker jammer dit.

              Vraag me altijd af wat katten bezitters zouden doen, als mijn hond over de schutting sprong en een kat dood beet ?

              Zeggen ze dan ook: is de aard van het beestje......
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #22
                [COLOR="#0000FF"]Hier kan je de afdeling dieren bescherming vragen om middels een kattenval de overlast gevende katten weg te vangen.
                Meld de eigenaar(resse) zich, mogen ze het eigendom terug vragen en na betaling van de opvangkosten weer in de armen sluiten.

                Met bewijs foto's worden de schade kosten ook verhaald.
                De bezitters geven het bezit snel op in de praktijk en anders voor hen hun verzekering.
                Geld is een humaan middel om orde te scheppen.

                Een eigenaar van een dier is altijd verantwoordelijk voor zijn / haar dieren.
                Dus ook voor de aard van het beestje.
                [/COLOR]
                Last edited by Eduard V; 05-08-2018, 20:40.

                Opmerking


                • #23
                  Maar te hopen dat de hond weet dat het een kat is,er zijn ook honden die bijten op alles wat beweegt.

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V Bekijk Bericht
                    [COLOR="#0000FF"]Hier kan je de afdeling dieren bescherming vragen om middels een kattenval de overlast gevende katten weg te vangen.
                    Meld de eigenaar(resse) zich, mogen ze het eigendom terug vragen en na betaling van de opvangkosten weer in de armen sluiten.

                    Met bewijs foto's worden de schade kosten ook verhaald.
                    De bezitters geven het bezit snel op in de praktijk en anders voor hen hun verzekering.
                    Geld is een humaan middel om orde te scheppen.

                    Een eigenaar van een dier is altijd verantwoordelijk voor zijn / haar dieren.
                    Dus ook voor de aard van het beestje.
                    [/COLOR]
                    Lijkt mij een onhaalbare expeditie.Denk dat als de kat(ten)van mijn buren door mijn toedoen worden gevangen en ze moeten er voor betalen om ze terug te krijgen dat ik bij het buurtfeest apart aan een tafeltje kom te zitten.

                    Opmerking


                    • #25
                      Hoi hoi,

                      Wat mij opvalt is dat bij mij in de buurt de hondenbezitters vaak in de koophuizen zitten en katten in de huurwoningen.
                      Die worden niet gesteriliseerd en dat fokt maar aan.

                      Overigens de stroomdraden op mijn kooi en schutting werken erg goed tegen katten, heb alleen nog elk jaar een sperwer op mijn kooi,... en dooie vogels.

                      Groet Saab

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Saab Bekijk Bericht
                        Hoi hoi,

                        Wat mij opvalt is dat bij mij in de buurt de hondenbezitters vaak in de koophuizen zitten en katten in de huurwoningen.
                        Die worden niet gesteriliseerd en dat fokt maar aan.

                        Groet Saab
                        Dit is nieuw voor mij.....
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #27

                          Opmerking


                          • #28


                            Gr ,Hubert

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Saab Bekijk Bericht
                              Hoi hoi,

                              Wat mij opvalt is dat bij mij in de buurt de hondenbezitters vaak in de koophuizen zitten en katten in de huurwoningen.
                              Die worden niet gesteriliseerd en dat fokt maar aan.

                              Overigens de stroomdraden op mijn kooi en schutting werken erg goed tegen katten, heb alleen nog elk jaar een sperwer op mijn kooi,... en dooie vogels.

                              Groet Saab
                              Interessant onderwerp,kan ook zijn dat de hond bij deze eigenaren aanwezig is om huis en have te beschermen.Sperwers kunnen zeker ook erg hardnekkig zijn.Bij ons in de streek steeds meer meldingen van steenmarters,vooral steenuiltjes lijken er onder te lijden.

                              Opmerking


                              • #30
                                recent is een onderzoek uitgevoerd, waarbij is gebleken dat de predatiedruk op weidevogels voor maar liefst 50% door katten wordt veroorzaakt!

                                Voor wie de uitzending gemist heeft:

                                Wetenschapsspecials die de kijker meenemen naar de nieuwste wetenschappelijke inzichten en ontwikkelingen. Hoe beïnvloeden die ons leven?
                                Amigo de los Psittacidos

                                Look deep into nature and you will understand everything better

                                Opmerking

                                Working...
                                X