Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een jong veel later geboren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Een jong veel later geboren

    Mijn koppel grasparkieten had een nest met 6 eieren. Op maandag 25 sept waren er 4 jongen uit het ei gekropen, en lagen er nog twee eieren. Op maandag 2 oktober is opeens nog een jong uit het ei gekropen, een week later dan de redt dus! Er zit een enorm verschil in grote, maar momenteel leven alle 5 nog. Hoe veel kans heeft dit van slagen? Kan ik nog iets doen of is het gewoon duimen dat de 5e het ook haalt?

  • #2
    Zolang de ouders allen voeren, gaat het goed, toch?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Dat is zeker waar, maar ik heb het vermoeden dat de jongste te klein is om te concurreren met zijn broertjes en zusjes. Dus dat ie uiteindelijk toch te weinig eten gaat krijgen.

      Opmerking


      • #4
        Kan jij m bijvoeren in het nest ?
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Bij een goed koppel komt dat wel goed. En anders is er weinig aan te doen, behalve mss bijvoederen, maar persoonlijk doe ik dat zelden, tenzij bij een zeldzame soort. Natuurlijke selectie zorgt voor een sterke stam. En zo weet je ook of je een topkoppel of gewoon een gemiddeld koppel hebt.

          Toen wij dat vroeger in onze gemeenschapsvoliere met 30 koppels hadden, vonden wij wel altijd een koppel om te verleggen, maar met 1 koppel is dat wat moeilijk.

          Opmerking


          • #6
            Bijvoeren wordt lastig inderdaad. Vraag me wel echt af hoe het kan dat een ei een week later nog uitkomt. Best knap gedaan haha

            Opmerking


            • #7
              normaal komt dat goed, tenzij de groten het kleintje plat zitten en verdrukken. Die kleine zal al zijn testosteron aanwenden om gevoerd te worden, wees daar maar zeker van!
              parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

              Opmerking


              • #8
                Helaas heeft de jongste het niet gered. De andere 4 jongen doen het uitstekend! Het is 1 groene en 3x grijs/blauw? Van de ouders is de man groen en de pop blauw. Even een foto van de jongen, wat voor kleur is het volgens jullie?



                Opmerking


                • #9
                  grijs en grijsgroen
                  parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                  Opmerking


                  • #10
                    Ze zijn leuk.......
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      Wordt dat grijsgroen genoemd? Wat grappig. Ze zijn echt heel leuk idd. Dit is de eerste kweek in een broedkooi, heel leuk om te volgen. Komend jaar hoop ik toch weer een buitenvoliere voor de parkieten te kunnen maken, vind ik toch leuker.

                      Opmerking

                      Working...
                      X