Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanarie binnen naar buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kanarie binnen naar buiten

    Goedendag altesaam!

    Vandaag wilde ik kanaries kopen, maar.......ze zitten daar binnen, en ik wil ze buiten plaatsen!
    Kan dit ? Of is die stap te groot (en dus op de lente wachten eer ik ze kan kopen) ?

  • #2
    Ik denk dat je dat beter niet kan doen.

    De nachten worden snel kouder nu, de overgang kan te groot zijn.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Wout van Gils zegt dat het kan, als ik het met plastic afdek. Ga er nog 's over nadenken.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door flierefluiter Bekijk Bericht
        Wout van Gils zegt dat het kan, als ik het met plastic afdek. Ga er nog 's over nadenken.
        Ook aan het aantal lichturen gedacht?

        Opmerking


        • #5
          Kanaries van buiten kopen, is dat wat ?

          Of heb je ze al ?
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            [COLOR="#0000FF"]Krijgen we zoals gewoonlijk pas in januari vorst gaat het waarschijnlijk wel goed.
            Nu, net na de rui zetten kanaries vet aan voor de te verwachten kou en kortere dagen.
            Worden ook nog voller in de veren.
            Ik zou het licht mee laten gaan met buiten, tenzij ze erg achteruit gaan. ( niet actief )
            Onder nul graden kan je kanaries zwoerd geven.[/COLOR]

            Opmerking


            • #7
              @Ton Is inderdaad het beste. Nee, heb ze nog niet.

              Mijn idee was als het schemerig word afdekken met plastic, zodat ze nog wel met de lichturen meegaan.

              Zwoerd wist ik nog niet.

              Opmerking


              • #8
                Wout van Gils is wel een autoriteit op gebied van kanaries.

                Het blijft een gok.

                De Nederlandse winter zijn meestal niet zo streng meer. Maar het kan zomaar......
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Als je het van zin bent, doe het dan zo vlug mogelijk. ze geven nog een moment betere temperaturen zodoende kunnen ze hun verenkleed aanpassen (verdikken) dit duurt zo'n 6 weken. Hou ze tochtvrij en het moet lukken.
                  parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                  Opmerking


                  • #10
                    Gaat nog steeds goed met ze. Ik doe 'savonds een doek eroverheen laten vallen. Mannetje had kalkpootje al met de aankoop dus die behandel ik al weken met vaseline zuurvrij en ik merk sinds een weekje eindelijk verbetering!

                    Opmerking


                    • #11
                      werkt prima heb gister ook paar nieuwe kanaries buiten gezet is ook nog vrij koud leven nog steeds dus gaat prima zie niet aan gedrag dat ze het koud hebben ook ofzo

                      Opmerking

                      Working...
                      X