Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge Sint Helenafazantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jonge Sint Helenafazantjes

    Bijgevoegde Bestanden
    Terug van weggeweest

  • #2
    dat is een mooie verrassing, helena`s worden niet heel makkelijk gekweekt......
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Dank je Ton
      Ik kon al weinig ervaringen met jonge Sint Helena's van andere vogelliefhebbers vinden.
      We vonden het ook echt een leuke verrassing!
      Terug van weggeweest

      Opmerking


      • #4
        Last edited by rupicola; 26-09-2017, 12:26.
        Amigo de los Psittacidos

        Look deep into nature and you will understand everything better

        Opmerking


        • #5
          Dank je wel voor je bericht rupicola!
          We hebben goede hoop voor het volgend jaar. Ik weet nu hoe ik fruitvliegjes doorlopend "in huis" kan hebben en ik ben er ook achtergekomen dat de fazantjes anders gaan eten wanneer er jongen zijn. Ik had ze eerder al steeds levende buffalo's aangeboden, maar die werden niet gegeten. Ook niet door de andere vogeltjes. Ze eten ze nu wel en eten nu ook veel meer trosgierst en veel minder tropen- en onkruidzaden.

          Ik vond het sneu van die twee jongen die het niet gered hebben, maar de derde heeft zijn eerste nacht buiten het nest overleefd. Hij heeft het gisteravond zelfs voor elkaar gekregen om via het luikje van het binnenhok naar buiten te fladderen. Daar heeft hij meer schuilmogelijkheden en zit hij nu rustig tussen het pepermunt.

          Groetjes,
          Cynthia
          Bijgevoegde Bestanden
          Terug van weggeweest

          Opmerking


          • #6
            Eten ze ook eivoer ?
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
              Eten ze ook eivoer ?
              Hoi Ton,

              Ik geef ze elke dag vers; een mengeling eivoer / insectenpate, een mengeling tropen- / onkruidzaad, fruitvliegjes en buffalowormpjes, vers water.
              En er is altijd trosgierst en een mengeling maaggrit/-kiezel aanwezig.

              Eivoer/insectenpate eten ze sommige dagen helemaal niet, meestal een beetje (zeg; een half koffieschepje). Ik geef het ad lib, ze eten naar behoefte. Wat over is aan eikrachtvoer/insectenpate en zaad gooi ik elke avond tegen de schemer weg. En dan 's ochtends weer vers. Ik weet dat ik in de wintermaanden schraler moet voeren. De kanaries die ik hiervoor had gaf ik wel altijd wat (ei)krachtvoer in de wintermaanden om ze wat energie mee te geven tegen de koudere temperaturen en voor de rui.

              Groetjes,
              Cynthia
              Last edited by Cynnie; 26-09-2017, 20:45. Reden: Aanpassing hoeveelheid eivoer dat dagelijks ongeveer gegeten wordt.
              Terug van weggeweest

              Opmerking


              • #8
                Om te zorgen dat de ouders blijven voeren. Moet je heel gevarieerd voeren. Het liefst meerdere keren per dag.

                Elke keer als jij vers voer geeft, triggert dat de ouders om te gaan voeren.

                Wat ze ook graag voeren, zijn muggelarven uit de diepvries. In een schaaltje water aanbieden. Dit moeten ze wel leren eten.

                Je kan ook pinkies door het eivoer doen.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Wat een goed idee van die muggenlarven! Die hebben we al in de vriezer, voor onze aquariumvissen. Kan ik morgen dus al mee beginnen.
                  Ik gaf afgelopen week wel tweemaal per dag levend voer, ik zal het eivoer ook meerdere keren aanbieden, in kleinere porties.
                  Ik knip ook gevriesdroogde meelwormen door de eivoer/insectenpate, dat had ik nog niet vermeld. Of ze het echt eten weet ik niet.
                  Diepvries buffaloworpjes raken ze niet aan, maar misschien moeten ze dat ook leren eten (de vijvervissen smullen er wel van ).
                  Dank je voor je tips, ik ga ermee aan de slag.
                  Terug van weggeweest

                  Opmerking


                  • #10
                    Terug van weggeweest

                    Opmerking


                    • #11
                      Zeer jammer Cynthia

                      Mijn vader heeft een enkeling (overgebleven van een koppel) sint helenafazantje in zijn voliere zitten.
                      Onlangs heeft hij opgemerkt dat er buiten de voliere ook eentje zit.
                      Degene in de voliere trekt degene buiten de voliere aan uiteraard.

                      Wij vermoeden dat deze bij iemand is gaan vliegen.

                      Deze komt al enkele weken dagelijks rond de voliere hangen.

                      Nu vraag ik mij af of dit vogeltje het in de natuur wel alleen kan redden?

                      Opmerking


                      • #12
                        Groeten Michael

                        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                        Opmerking


                        • #13
                          http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...ntsnapt+vangen
                          Terug van weggeweest

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik denk dat de meelwormen te groot zijn voor de helena's.

                            Ook als ze geknipt zijn. Plus dat ze weinig voedingswaarde hebben.

                            Probeer maar eens diepvries pinkies te geven, meestal word dat goed gegeten.

                            Roer je ze door het eivoer, word dat ook beter gegeten.
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                            Opmerking


                            • #15
                              @ populier & cynthia

                              Mijn vader heeft inderdaad een sluis. Ik zal dit vogeltje volgende week eens proberen te vangen via die sluis.

                              Opmerking

                              Working...
                              X