Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekvoliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kweekvoliere

    Aangezien ik al veel aan dit forum heb gehad en jullie mij hebben geholpen met de ideale indeling van mijn voliere, wil ik jullie bedanken met een paar foto's.

    Ik heb de voliere volledig zelf gebouwd. De bedoeling is om verschillende koppels te kunnen huisvesten en te kunnen kweken. (6 vluchten ter beschikking)

    De voliere is nog wel in opbouw, het dak moet er nog op (is besteld), dit worden polycarbonaatplaten die ik zelf ga leggen.
    En in het sas moet er nog draad vanboven worden gespannen.
    Daarna nog wat inrichten, zitstokken en planten plaatsen en klaar.

    Click image for larger version

Name:	IMG_20170914_082858.jpg
Views:	1
Size:	96,1 KB
ID:	440679Click image for larger version

Name:	IMG_20170914_082904.jpg
Views:	1
Size:	91,9 KB
ID:	440680Click image for larger version

Name:	IMG_20170914_082358.jpg
Views:	1
Size:	98,6 KB
ID:	440681

    Click image for larger version

Name:	IMG_20170914_082512.jpg
Views:	1
Size:	124,2 KB
ID:	440682Click image for larger version

Name:	IMG_20170914_082505.jpg
Views:	1
Size:	116,8 KB
ID:	440683

  • #2
    lekker ruim, wat voor soorten komen erin ?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Volgende koppels heb ik bij mijn vader zitten: koppel Japanse nachtegalen, koppel tijgervinken, koppel spaanse timbrado's, koppel baardmannetjes.
      Deze koppels zullen elk een vlucht krijgen om te kweken, de Japanners krijgen de grootste vlucht met de meeste beplanting.
      Dan heb ik nog kweekvlucht over, ik ben wel fan van de zwartkopsijs of de putter, maar ook de kleine cubavink vind ik een mooi vogeltje.

      Voorlopig eerst de voliere verder afwerken...

      Opmerking


      • #4
        Kleine update: de polycarbonaatplaten liggen erop. Ik ben er vrij content van, zeer veer licht dat er nog door komt.
        Nu ben ik nog bezig met de verdere afwerking (muisdicht maken), zodat ik de vogels binnen enkele dagen/weken er kan inzetten.
        Ik heb me als laatste koppel dan toch een koppel zwartkopsijsjes aangeschaft. Ben er zeer blij mee, ik zag onlangs trouwens de man de pop voeren.

        Opmerking


        • #5
          Let er op dat je vogels nog goed kunnen wennen aan hun buitenverblijf voor er vorst aankomt. Als ze zelf al in een buitenvoli zitten is dat wel een pluspunt, maar zeker niet van binnen naar buiten brengen op koudere momenten. Ziet er top uit en een mooie collectie ook.
          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

          Opmerking


          • #6
            Hoi parakeetplaza

            Deze vogels zitten voorlopig bij mijn vader in een gemengde buitenvoliere.
            Dus normaal zou dit geen problemen mogen geven.

            Opmerking


            • #7
              idd, zal geen probleem geven dan. Succes!
              parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

              Opmerking


              • #8
                En, zitten de vogels er al in ?
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Hoi Ton

                  Voorlopig heb ik het koppel baardmannetjes en het koppel zwartkopsijzen er al in zitten. Ergens in volgende week heb ik nog een dagje werk aan de voliere om ze nog verder af te werken en in te richten.
                  Ik ben van plan om gewoon wat takken uit het bos hierin op te hangen, die als zitstok dienen, kan dit kwaad?

                  En dan ben ik van plan om volgend weekend de resterende koppels naar hier te halen.

                  Opmerking


                  • #10
                    Dat is juist leuk, takken uit het bos. Ziet er natuurlijk uit.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb ook oa boomtakken in de voliere als roest. Dat kan geen kwaad.

                      Opmerking


                      • #12
                        Verse wilgen takken vinden ze ook lekker om aan te peuteren.

                        En die kan je nu overal vinden.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Ziet er mooi uit! En een mooie collectie.
                          Ik heb zelf in mijn kweekkooien ook gewoon takken als zitstokken en dat is toch wel veel aangenamer om te zien. Dat is ook beter voor hun pootjes en nagels omdat ze dan verschillende diktes hebben.
                          Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                          Opmerking


                          • #14
                            De werken zijn gedaan, vogels zijn verhuisd.
                            Het enige dat tegengevallen is, is dat de man van de Japanse nachtegaal zich verwond heeft tot bloedens toe, net boven zijn snavel.
                            Hij dacht dat hij door de draad kon vliegen...
                            Ik denk (hoop) dat dit wel zal herstellen.

                            Opmerking


                            • #15
                              Laten we hopen dat het mooi herstelt.....
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking

                              Working...
                              X