Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe voliere, tips gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Ik zou er toch voor gaan ze een dag of 4 a 5 in het nachthok op te sluiten zodat je precies weten waar ze voer en water kunnen vinden. Daarna de schuif naar de vlucht openen en ze vooral hun eigen weg laten gaan. Bij heeft dat op deze wijze altijd goed gewerkt.

    Opmerking


    • #32
      Bedankt voor de tips, trosgierst inderdaad al geprobeerd, maar ze gaan er niet door naar binnen, voor nu even wat water en voer buiten gezet, zodat ze fit blijven. Morgen maar eens kijken of ik ze kan vangen, en dan een aantal dagen binnenhouden. Kijken of dat werkt.

      Opmerking


      • #33
        Ik zou ze even hun gang laten gaan.
        Ze zitten al in een nieuwe omgeving, dan ga je nog meer stress opwekken door ze te vangen..

        zet voer en water vlakbij de opening, Zebravinken zijn nieuwsgierig genoeg om de weg naar binnen wel te vinden, en het blijft nog wel even redelijk weer

        Opmerking


        • #34
          Als je nu buiten water en voer neerzet gaat het heel moeilijk worden om ze vanzelf naar binnen te laten gaan. Ik zou echt adviseren ze een aantal dagen in het nachthok op te sluiten en daarna de schuif open naar de vlucht, geen voer of water in de vlucht zetten, en ze dan zelf hun weg te laten vinden. Is er trouwens verlichting in het nachthok ?

          Opmerking


          • #35
            Nou nou gaan we pietluttig doen Josly.over welke vraag je als eerste moet stellen. Ik probeer alleen maar te helpen . Maar het is goed zo laat maar

            Opmerking


            • #36
              Rustig aan, als je vindt dat ik meer informatie moet verschaffen, vraag het gewoon, ik heb niet superveel ervaring en de ervaring die ik heb dateert van 20 jaar geleden.
              Ik probeer zoveel mogelijk informatie te verschaffen, maar ik wil ook niet iedereen vermoeien met nutteloze informatie, m.a.w. ik weet niet altijd welke info nuttig is om goed advies te krijgen.

              Ik heb inderdaad verlichting in het nachthok.
              Niet automatisch, ik had het meer aangelegd voor als ik er aan het einde van een winterdag o.i.d. bij moet zijn voor verzorging. Maar ik kan het gerust een aantal nachten aan zetten en dan 's morgens weer uit. (hoewel er ook een groot raam in zit, dus weet niet of het effect voor overdag dan groot genoeg is)

              Opmerking


              • #37
                Ik heb de konijnen inmiddels verbannen uit de voliere. Waar het aanvankelijk goed leek te gaan maken ze nu toch alle planten stuk en graven ze al het gras kapot. Zij krijgen een apart hok.
                Het nachthok is iets hoger, max 20 cm dan de vlucht.

                De deur open laten staan heb ik niet gedaan omdat ik dan veronderstelde dat ik ze zou aanleren op de verkeerde manier naar binnen en buiten te gaan.
                Qua lichtsterkte zal het overdag ongeveer gelijk zijn (binnen en buiten), maar tot nu toe lijken ze graag naar buiten te willen, alleen terug naar binnen lijken ze niet te snappen. De gordelgrasvinken lijken het overigens wel te snappen.

                Opmerking


                • #38
                  Tsja, zoveel mensen zoveel wensen

                  De een sluit de vogels op, de ander laat ze alles zelf uitvogelen. Het belangrijkste is dat je de vogels goed in de gaten houd. Je moet snel in kunnen grijpen als er iets mis dreigt te gaan, of ze nou binnen zitten of buiten

                  misschien kun je ons verblijden met wat foto’s van de voliere en het nachthok, de aanvaring hierboven was niet nodig, maar de kern snap ik wel. Wij kunnen niet helpen als we onvoldoende informatie hebben. Daarnaast zijn foto’s altijd leuk om naar te kijken

                  Opmerking


                  • #39
                    Op pagina 3 staat al een foto van hoe het nu is. Maar alleen van het buitendeel, ik zal morgen bij daglicht nog even een foto maken van het binnenhok.

                    Ik heb overigens alle vogels inmiddels al buiten en vervolgens weer binnen gehad, dus ze lijken het wel door te hebben inmiddels, dus dat is goed nieuws!

                    Dat informatie nodig is voor hulp, dat begrijp ik, het is echter voor een vraagsteller niet altijd duidelijk welke informatie benodigd is voor een goed advies, als vragensteller hoop je dan ook een beetje op een samenspel tussen antwoorders en jezelf, zo werkt het voor mij i.i.g. en daar lijkt mij niets mis mee.

                    Opmerking


                    • #40
                      Daar is inderdaad helemaal niks mis mee ;-)

                      een foto verduidelijkt een hoop, en nieuwe fotos zijn natuurlijk altijd beter haha

                      Opmerking

                      Working...
                      X