Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Getekende zebravink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Getekende zebravink

    Hallo, ik heb een vraag wat is het verschil tussen een getekende zebravink en een bonte zebravink? En kun je een bonte zebravink ook inzetten om een getekende zebravink te krijgen? Ik heb namelijk een zebravink die helemaal wit is alleen op de rug zit een grote grijze vlek wat is dit?

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Je hebt getekend en getekend met kap. Terug te vinden op deze link:



      Is volgens mij een geselecteerde bonte.

      Opmerking


      • #4
        Op deze site staan ze zelfs met foto:

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret Bekijk Bericht
          Je hebt getekend en getekend met kap. Terug te vinden op deze link:



          Is volgens mij een geselecteerde bonte.
          Klopt als ik het nalees. Zoals ik al zei, een chique versie van bont met een uitgestelecteerde tekening, maar gedraagt zich gewoon als bont als je het koppelt aan een onregelmatig bonte zebravink, alleen wordt de tekening dan opnieuw heel wat onvoorspelbaarder.

          Maw: je witte zebravink met een vlek op de rug is waarschijnlijk een bonte met de tekening in het bont die ze getekend noemen. De factor zal zich gedragen als bont en de tekening is dus niet 100% voorspelbaar, maar als je ze koppelt aan een andere vogel met een soortgelijke bonttekening, is de kans groter dat de jongen ook op die manier getekend zullen zijn. ls je ze koppelt aan een bonte vogel met een warrige bonttekening, krijg je 100% bonte vogels, waarvan een deel misschien mooie tekening heeft, maar misschien ook niet. Als je ze koppelt aan een niet bonte vogels, krijg je een splitvogel split bont die helemaal onvoorspelbaar wordt.

          Opmerking


          • #6
            Oke, ze hebben nu 5 eieren dus we gaan het zien. Ik heb een koppel witborst zebravinken gehaald. Stel als ik witborst x bont ga kweken en de bonte heeft ook een witte borst zijn de jongen dan onvoorspelbaar? Of zullen de meesten dan wel witborst zijn?

            Opmerking


            • #7
              Witborst x bont geeft 100% wildkleur split bont en witborst. Dat wil zeggen dat die wildkleurige jongen bont en witborst kunnen doorgeven aan hun jongen als hun partner ook witborst of bont is of als splitfactor heeft.

              Wildkleur split bont heeft vaak enkele verdwaalde witte veren.

              Opmerking

              Working...
              X