Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kooi voor zebravink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kooi voor zebravink

    Is deze kooi geschikt voor een 3 zebra vink mannen?
    We gaan een blokhut met luifel bouwen en dan staan ze in de zomer onder de luifel en in de winter in de blokhut.

    Wat heeft de voorkeur qua schoonmaak, trespa of plastic?
    Voor ons de eerste keer dat we vogels gaan houden. Hoe doe je dat met schoonmaken, sluit je de vogels op?
    Ik ben beetje bang voor ontsnappingen. Of is het bijv. handig om een 2 delige kooi te kopen, zodat je hem tijdens schoonmaak op kan splitsen?
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Maat en type zijn perfect. een kooi van 120cm lang is ideaal, 80cm kan eventueel ook. Normaal gezien werk je met een schuif die je kan uitschuiven en schoonmaken. Dit kan je terwijl de vogels erin zitten, je haalt de schuif eruit en legt een balkje in de plaats in de gleuf, zodat ze niet kunnen ontsnappen terwijl je bezig bent. Een kooi die je in twee kan delen is natuurlijk nog beter, dan zorg je dat de vogels links zitten, terwijl je rechts ontsmet en omgekeerd. De schoonmaak kan dan iets grondiger gebeuren.

    Opmerking


    • #3
      Bedankt dit is zeer nuttige informatie. Nog ervaring met plastic of trespa?

      Opmerking


      • #4
        Ik heb pvc en ben daar tevreden mee. Met trespa heb ik geen ervaring.

        Opmerking


        • #5
          Ik denk dat trespa meer kleurvast is.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking

          Working...
          X