Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amadine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Amadine

    Hoi allemaal,
    Helaas hebben wij weer Amadines binnen.

    Zou iemand mij kunnen vertellen of
    1 zijn dit spits amadines?
    2 Zijn het poppen/mannen?

    3 van de 4 zijn er geringd. (2016 en 2014)

    Alvast bedankt
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Links is een Gould Amadine, Roodkop paarsborst man, de rechter is een Spitstaart Amadine, het geslacht daarvan durf ik geen uitspraak over te doen.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Voor de geslachtsbepaling van de Spitsstaart is de kwaliteit van de foto niet goed genoeg Michael.
      Wel kunnen we zien dat het een Hecks ondersoort is (rode snavel) Komt voor in het Noorden van Northern Territory en het Westen van Noordelijk Queensland, Australie.

      gr kees

      Opmerking


      • #4
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch Bekijk Bericht
          Voor de geslachtsbepaling van de Spitsstaart is de kwaliteit van de foto niet goed genoeg Michael.
          Wel kunnen we zien dat het een Hecks ondersoort is (rode snavel) Komt voor in het Noorden van Northern Territory en het Westen van Noordelijk Queensland, Australie.

          gr kees
          Dank je wel voor het antwoord.
          Ik heb geprobeerd om een betere foto te maken. Ze blijven alleen niet stilzitten
          Mogen ze ook kanariezaad?
          Er zit namelijk ook nog een kanarie bij hun in de kooi. Of is het beter dat ik ze uit elkaar haal?

          Opmerking


          • #6
            Dat mogen ze ook eten, de kanarie zal ook wel van hun voer mee eten.

            Opmerking


            • #7
              Als je het onderscheid eerst moet Googelen wordt het tijd dat je eens met me op pad gaat Michael.

              Ondervinding is de beste leermeester. Alleen geen paapjes in de Outback.

              Ennuh....... uit elkaar halen hoeft niet. In het wild zitten de spitsstaart en de Gould amadine ook in hetzelfde woon/werk gebied en strijden om dezelfde nest gelegenheid. Ook de kanarie lekker laten zitten.

              gr kees
              Last edited by casehulsebosch; 10-08-2017, 22:44.

              Opmerking


              • #8
                Dank jullie wel :-)
                Ze wonen gezellig samen. Nu nog een huis voor ze vinden en dan komt het helemaal goed.

                Groeten Sylvia

                Opmerking


                • #9
                  Ze zijn gelukkig herplaatst.

                  Opmerking

                  Working...
                  X