Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gouldamadines selectie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gouldamadines selectie


  • #2
    Dat zal lastig worden in een voliere.

    Pa zal zijn dochters gaan bevruchten.

    Tenzij je de oude koppels vervangt, de dochters laat zitten, en wat nieuwe mannen erbij doet.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Het is nou niet echt verschrikkelijk als pa jongen zou krijgen met zijn dochters. Het is erger als de jongen daaruit dat weer gebeurd omdat je dan wel echt risico hebt op gebreken. Volgensmij noemen ze vader op dochter of moeder op zoon bij vogels lijnteelt en noem je het pas inteelt wanneer er dus n risico aanzit.
      Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
      Vergeet niet te kijken op mijn site!
      http://birdbreeder.simpsite.nl/

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Quote: iaw, is te achterhalen welke jongen afkomstig zijn van welk koppel?

            Met meerdere vogels van een soort is dit nooit te achterhalen. Vraag jezelf eens af waarom de Eclectus papagaai zo genoemd is.
            Een paar van een soort per kooi/vlucht/voliere en je bent verzekerd.

            gr kees

            Opmerking


            • #7
              [COLOR="#0000FF"]Selectie;

              Als het is om en kolonie gezond sterke vogels te kweken die zichzelf in stand kan houden, zijn er wel wat regels te geven.
              We zullen er een paar doornemen.
              De eerste plaats zullen we moeten vaststellen welke dieren de moeite waard zijn om ouderdieren mogen te worden genoemd.
              Niets zal als het kan, in de weg mogen staan om de toekomst van de te vormen kolonie zal tegenwerken.

              Ouder dieren zijn dus gezond en blijven dat ook omdat ze van nature gezond zijn,
              Helpen zoals we dat met hospitaal vogeltjes doen zijn voor zulk werk niet geschikt.

              Ze munten uit door legkracht, nest grote minstens 7 eitjes en allen bevrucht.
              Dit doen ze in ongeveer 8 maanden, de overige 4 maanden wordt er de rui afgewerkt.
              Beide ouders zijn voorbeeldig in de broedzorg.
              Zorg in de eerste dagen na de geboorte dient gevolgd te worden met warmhoud zorg.
              Oorspronkelijk was dit enkele dagen, in ons klimaat zal dit 10 dagen of meer noodzakelijk kunnen zijn.

              Sommige vogels hebben nog een vorm van nazorg.
              Ze brengen mest buiten het nest dit op de plek die later daar de uitgevlogen jongen worden bezet.
              Sommige vogels brengen kiezels in het nest.
              Ik ga er vanuit dat ook dit met een bedoeling is.

              Met dergelijk materiaal, ouderdieren, is een toekomst op te bouwen.
              Van de nakweek die we met dergelijke vogels kweken houden we die dieren die vlot hun jeugdkleed verwisselen voor dat van een volwassene.
              Ook de uitgroei moet regelmatig gaan.
              De zogenaamde nagroei moet merkbaar zijn.
              Dan kunnen we spreken van een gezonde kweek die perspectief heeft.

              Ik verwacht dat je met een tiental koppel een start kunt hebben.
              Ik verwacht dat je uiteindelijk de kolonie moet laten groeien tot een 35 koppel om hem levensvatbaar te laten blijven.
              [/COLOR]

              Opmerking


              • #8
                dank voor de reacties

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch Bekijk Bericht
                  Quote: iaw, is te achterhalen welke jongen afkomstig zijn van welk koppel?

                  Met meerdere vogels van een soort is dit nooit te achterhalen. Vraag jezelf eens af waarom de Eclectus papagaai zo genoemd is.
                  Een paar van een soort per kooi/vlucht/voliere en je bent verzekerd.

                  gr kees
                  tja, gelijk heb je, ik ging voor het gemak uit van monogame koppels, echter was dat te voorbarig van me

                  Opmerking

                  Working...
                  X