Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zang harzerkanariemannnetje van mei 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zang harzerkanariemannnetje van mei 2017

    iK heb nu 3 weken een harzerman, van mei 2017 Zitten.
    Hij
    maakt nog geen aanstalten tot zingen,ben ik ongeduldig of is het mss een pop

    Grt Hans

  • #2
    Je bent te ongeduldig. Meestal beginnen ze na een maand of 4 te oefenen. Soms nog later.

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor je reactie,ik had al een vermoeden.
      Zal nog wat geduld hebben.

      Grt Hans

      Opmerking


      • #4
        [COLOR="#0000FF"]Ik zou wat minder geduld betonen.
        Zeker bij de specifieke zangers is er, als het goed is, ook een aangeboren zangdrift.
        Deze zorgt ervoor dat jonge mannetjes vrij snel na zelfstandig worden, beginnen met oefenen.
        Eerst is dit een soort van mummelen, maar al snel wordt het sterker en krachtiger.
        Voordat het volume uitstijgt boven klankvol kooi je de jonge mannen op en past het voer aan.
        Alles wat de drift te veel opjaagt haal je uit het voer.
        Op die manier werk je mee aan een klankvol lied wat de vogel kan sieren.
        Zeker bij de harzer dienen harde scherpe geluiden niet aanwezig te zijn.
        In alle rust oefenen kan het gezang in rijkheid vergroten.
        Even bestaat niet in de duur van de studie voor de vogel.
        Die ontwikkeling kan zelfs 12 maanden vergen.
        [/COLOR]

        Opmerking


        • #5
          Hoi Eduard,bedankt voor de info. De kanarie,pruttelt een beetje daarom dacht ik dat het mss een popje is.
          Wat raad je aan als voer,en moet ie dan uit de voliere? Ik heb hem nou een maandje in bezit maar zie geen aanstalten of pogingen tot zingen,hij is 2 mei geboren.
          Verder heb ik alleen wat tropen erbij zitten.

          Grt Hans.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking

            Working...
            X