Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Besmette eieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Besmette eieren

    zoals jullie zeker vernomen hebben zijn er veel besmette eieren in de handel op dit moment,
    En die eieren gebruiken de meeste onder ons bij het bereiden van het eivoer om de jongen groot te brengen
    aangezien dit al schadelijk is voor mensen vraag ik mij toch wel of hoe het zit met onze vogels zouden deze hier aan dood kunnen gaan worden de jongen onvruchtbaar of in het gunstige geval zijn ze nu beschermt tegen bloedluis net als de bekende druppels bij bv honden
    Ik ben inmiddels al klaar met de kweek maar geef nog steeds eivoor bij mij zijn er tot opheden geen doden te betreuren
    graag jullie mening hierover zeker ivm de kweek van volgend jaar van deze misschien aangetaste jongen

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door koppig Bekijk Bericht
    zoals jullie zeker vernomen hebben zijn er veel besmette eieren in de handel op dit moment,
    En die eieren gebruiken de meeste onder ons bij het bereiden van het eivoer om de jongen groot te brengen
    aangezien dit al schadelijk is voor mensen vraag ik mij toch wel of hoe het zit met onze vogels zouden deze hier aan dood kunnen gaan worden de jongen onvruchtbaar of in het gunstige geval zijn ze nu beschermt tegen bloedluis net als de bekende druppels bij bv honden
    Ik ben inmiddels al klaar met de kweek maar geef nog steeds eivoor bij mij zijn er tot opheden geen doden te betreuren
    graag jullie mening hierover zeker ivm de kweek van volgend jaar van deze misschien aangetaste jongen
    Mochten de eieren die jij gebruikt besmet zijn, dan kan het nog wel een tijdje duren voor je vogels omvallen. Gewoon niet gebruiken in dat geval is toch duidelijk gezegd, dus ook niet voor je vogels.

    Als je wil controleren op besmetting kan dat hier: (De X aan het begin van alle codes staat voor 0, 1 of 2.)
    http://www.nu.nl/eten-en-drinken/486...ijke-stof.html
    Last edited by Henk3; 01-08-2017, 14:03.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
      Mochten de eieren die jij gebruikt besmet zijn, dan kan het nog wel een tijdje duren voor je vogels omvallen. Gewoon niet gebruiken in dat geval is toch duidelijk gezegd, dus ook niet voor je vogels.

      Als je wil controleren op besmetting kan dat hier: (De X aan het begin van alle codes staat voor 0, 1 of 2.)
      http://www.nu.nl/eten-en-drinken/486...ijke-stof.html
      ik heb de nummers bij mij gecontroleerd maar deze nummers waren er vorige week niet dus bij sommige kwekers is het kwaad dan al geschied denk ik

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door koppig Bekijk Bericht
        ik heb de nummers bij mij gecontroleerd maar deze nummers waren er vorige week niet dus bij sommige kwekers is het kwaad dan al geschied denk ik
        Bijkomend voordeel is dat het een middel tegen bloedluis is. Het klopt dat je voor de melding niet kon vermoeden dat er iets met die eieren mis kon zijn. Daar is denk ik niks meer aan te doen maar na de melding zou je dus besmet voer niet meer moeten voeren. Meer kan je denk ik niet doen.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door koppig Bekijk Bericht
          zoals jullie zeker vernomen hebben zijn er veel besmette eieren in de handel op dit moment,
          En die eieren gebruiken de meeste onder ons bij het bereiden van het eivoer om de jongen groot te brengen
          aangezien dit al schadelijk is voor mensen vraag ik mij toch wel of hoe het zit met onze vogels zouden deze hier aan dood kunnen gaan worden de jongen onvruchtbaar of in het gunstige geval zijn ze nu beschermt tegen bloedluis net als de bekende druppels bij bv honden
          Ik ben inmiddels al klaar met de kweek maar geef nog steeds eivoor bij mij zijn er tot opheden geen doden te betreuren
          graag jullie mening hierover zeker ivm de kweek van volgend jaar van deze misschien aangetaste jongen

          [COLOR="#0000FF"]
          Ik zou de zegeningen ervan omarmen.
          Tot nu was / is er geen oplossing voor het bloedluis probleem.

          Had of heb je nu geen bloedluis probleem en kan het aan de eieren liggen?, wees blij om er op die manier van verlost te worden.
          Is de dosis voor kippen te verdragen en als we sommigen mogen geloven ook voor mensen, zou ik mij na verdunning in eivoer geen moment vrezen voor de gezondheid van de kanaries.

          Gezien de werking mag je ook nog resultaat verwachten bij gaapworm en dergelijke besmettingen, het werkt toch via het bloed.
          Hopelijk zullen de fabrikanten het nog lang in voorraad hebben.

          Kunnen ze best op adverteren, eivoer voor prachtige opgroei van jonge vogels vrij van parasieten.[/COLOR]

          Opmerking

          Working...
          X