Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21

Onderwerp: Pellets van Perle Morbide en Prettybird - WAT IS HET VERSCHIL ?

Senior lid
    Thanks
    22
    Mag ik vragen welke geur die brokjes hebben. Ervaring leert mij dat vogels naar alles pikken wat naar anijs ruikt (schelpenzand ook b.v.)
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    53
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aztec Bekijk Bericht
    Is het de kleur? of de geur van de "malse brokjes" die jonge vogels aantrekt ?
    Dat zal zo maar eens kunnen, net nog bij het aanmaken geroken aan de PM, en het heeft een frisse, zeer lichte zoete geur, totaal niet overheersend en uitnodigend om te gaan eten.

Of de kleur meespeel durf ik niet te zeggen maar de structuur misschien wel, zoals ik al zei heb ik de PM ooit vermengd met de Bianche(witte) variant en die is iets grote en wordt sponsachtige bij het aanlengen met water en die worden totaal gemeden en laten liggen.

Ik vind de PM Classic een uitkomst en een verrijking van het hedendaagse assortiment vogelvoeders.

Graag gedaan voor de foto's, alhoewel het eigenlijk still shots zijn van video's omdat ik bijna geen foto's maak dan alleen maar filmpjes.

Op dit moment de ruiperiode voor de Twatwa's, ik vind dat ze in deze periode ook meer opnemen van het PM, het eiwitgehalte is 16%, niet al te hoog maar een mooie bijdrage in het ruiproces.

image hosting

image hosting
    Laatst gewijzigd door populier; 05-08-2017 om 11:59.

Junior lid
    Thanks
    0
    Prachtig Michael, ook al zijn ze aan ruien. Prachtig.

Weliswaar even off topic, maar heb je wellicht ook een foto van je koppel grote twatwa's? Hoe groot zijn die eigenlijk? (hoeveel verschil met de kleine soort die je hebt?)

Junior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parakeetplaza Bekijk Bericht
    Mag ik vragen welke geur die brokjes hebben. Ervaring leert mij dat vogels naar alles pikken wat naar anijs ruikt (schelpenzand ook b.v.)
    Heb nu wel een grote neus maar anijs kan ik daar niet aan ruiken.

Senior lid
    Thanks
    22
    ok goed om weten l
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Thanks
    53
    Dank je Aztec, het grote koppel heb ik sinds eind mei, en komen van iemand die ze in een buitenvoliere had, ze zijn dus erg schuw en zitten niet echt stil voor de foto.

Als hun jongen zelfstandig zijn, gaan het koppel ook de volière in, misschien kan ik dan wat foto's maken als ze b.v. naast mijn Sipa's zitten, mijn Sipa's zelf zijn ook niet de kleinste maar het verschil zien je toch we duidelijk, ik zou zo 1,2,3 geen maten durven geven. Door de komst van de Braziliaanse twatwa's in nederland wordt er veel gekruist en is er bijna niet meer te spreken over de "grote" en de "kleine" twatwa.

Ben gestopt sinds 6 weken met roken en heb mijn reukvermogen weer volledig terug, haal er zelf ook gee anijsgeur uit, maar een gewoon frisse licht zoete geur.

Misschien zie je hier het verschil, links een jong van dit jaar, rechts een Brashong jongman van 2016.
    Laatst gewijzigd door populier; 06-08-2017 om 12:18.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    260
    mooie vogels Michael.

goed dat je niet meer rookt, scheelt je weer in de portemonnee, en je gezondheid.
    groeten Ton

Junior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
    Dank je Aztec, het grote koppel heb ik sinds eind mei, en komen van iemand die ze in een buitenvoliere had, ze zijn dus erg schuw en zitten niet echt stil voor de foto.

Als hun jongen zelfstandig zijn, gaan het koppel ook de volière in, misschien kan ik dan wat foto's maken als ze b.v. naast mijn Sipa's zitten, mijn Sipa's zelf zijn ook niet de kleinste maar het verschil zien je toch we duidelijk, ik zou zo 1,2,3 geen maten durven geven. Door de komst van de Braziliaanse twatwa's in nederland wordt er veel gekruist en is er bijna niet meer te spreken over de "grote" en de "kleine" twatwa.

Ben gestopt sinds 6 weken met roken en heb mijn reukvermogen weer volledig terug, haal er zelf ook gee anijsgeur uit, maar een gewoon frisse licht zoete geur.

Misschien zie je hier het verschil, links een jong van dit jaar, rechts een Brashong jongman van 2016.

Michael, probeer je een moment voor te stellen welke sensatie er door me heen gaat bij het zien van die foto's. Mijn adem stokt bijna. Wow wat een machtig bekwapen, zowel bij man als pop.

Niet meer dan zwart en bruin zijn ze, maar wat een prachtige vogels. Als ik die youtube filmpjes over bucido bekijk, ervaar ik dat net hetzelfde. Kan er niet meteen mijn vinger op leggen , maar die vogels stralen iets uit.

Thanks
    53
    Haha, dank je Aztec, dat zelfde gevoel had ik toen ik 25 jaar geleden tijdens mijn lunchbreak even een wandeling ging maken tijdens werk in de Bijlmer.

Daar stuitte ik op een trainingsveldje van wat Surinamers die bezig waren met een kleine zangwedstrijd met Twatwa's.

Ik was toen ook verkocht, en wist dat ik ooit deze vogel wilde bezitten, na vele soorten vogels te hebben gehad werd het tijd me meer te gaan richten op de Twatwa.

Na wat vogels te leen te hebben gekregen en een paar zelf te hebben aangeschaft lukte het me pas na 3 jaar om er mee te kweken, het zijn moeilijk kweekbare vogels met allemaal een eigen karakter en met sommige lukt het nooit iets van nageslacht te krijgen.

Wat men idd. vaak zegt, ze zijn niet echt spectaculair gekleurd, dat klopt maar de de zang maakt ook een hoop goed maakt, zelf zingen mijn vogels Bushslag(de originele zang van de Twatwa).

Inmiddels heb ik deze vogels al weer 7 jaar en wil niet anders meer.

De snavels kan je idd. als bekwapen bestempelen want even nagels knippen moet met een handschoen aan gedaan worden, deze vogels hebben zo veel bijtkracht dat het me in het verleden menig bloeduitstorting gekost heeft.

Mijn nieuwe aanwinst zijn idd. groot maar lang niet de grootste Twatwasoort die er is, dat is de Pantaneiro - Oryzoborus maximiliani gigantirostris, deze vogels bezitten ook nog eens een veel grovere snavel.

@Ton, Dank je Ton, na 34 jaar stevig gerookt te hebben vond ik wel eens welletjes, voel me inmiddels aleen stuk gezonder en energierijker.

Foto's van het internet van de Pantaneiro

upload photo

upload photo
    Laatst gewijzigd door populier; 06-08-2017 om 14:48.

Junior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht

Foto's van het internet van de Pantaneiro

upload photo
    Wat een bijtjoekel-bek foto. Het roept iets op van een tyrannosaurus-muil.

Heb ook op internet wat zitten struinen naar deze Pantaneiro-subspecies, maar mis de "uitstraling" die ik persoonlijk bij die andere subspecies wel zie/ervaar.

Soortgelijke onderwerpen

1. Perle Morbide
    Door vinkenliefhebber in forum Voedingssupplementen
    Reacties: 38
    Laatste Bericht: 05-11-2015, 09:05
  2. perle morbide
    Door blauwkobaltkanarie in forum Kweekvoer
    Reacties: 22
    Laatste Bericht: 27-03-2015, 12:09
  3. Reacties: 13
    Laatste Bericht: 09-02-2014, 23:12

Forum Rechten