Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pellets van Perle Morbide en Prettybird - WAT IS HET VERSCHIL ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16


    Misschien zie je hier het verschil, links een jong van dit jaar, rechts een Brashong jongman van 2016.
    Last edited by populier; 06-08-2017, 13:18.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #17
      mooie vogels Michael.

      goed dat je niet meer rookt, scheelt je weer in de portemonnee, en je gezondheid.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht


        Misschien zie je hier het verschil, links een jong van dit jaar, rechts een Brashong jongman van 2016.


        Michael, probeer je een moment voor te stellen welke sensatie er door me heen gaat bij het zien van die foto's. Mijn adem stokt bijna. Wow wat een machtig bekwapen, zowel bij man als pop.



        Niet meer dan zwart en bruin zijn ze, maar wat een prachtige vogels. Als ik die youtube filmpjes over bucido bekijk, ervaar ik dat net hetzelfde. Kan er niet meteen mijn vinger op leggen , maar die vogels stralen iets uit.

        Opmerking


        • #19
          Haha, dank je Aztec, dat zelfde gevoel had ik toen ik 25 jaar geleden tijdens mijn lunchbreak even een wandeling ging maken tijdens werk in de Bijlmer.

          Daar stuitte ik op een trainingsveldje van wat Surinamers die bezig waren met een kleine zangwedstrijd met Twatwa's.

          Ik was toen ook verkocht, en wist dat ik ooit deze vogel wilde bezitten, na vele soorten vogels te hebben gehad werd het tijd me meer te gaan richten op de Twatwa.

          Na wat vogels te leen te hebben gekregen en een paar zelf te hebben aangeschaft lukte het me pas na 3 jaar om er mee te kweken, het zijn moeilijk kweekbare vogels met allemaal een eigen karakter en met sommige lukt het nooit iets van nageslacht te krijgen.

          Wat men idd. vaak zegt, ze zijn niet echt spectaculair gekleurd, dat klopt maar de de zang maakt ook een hoop goed maakt, zelf zingen mijn vogels Bushslag(de originele zang van de Twatwa).

          Inmiddels heb ik deze vogels al weer 7 jaar en wil niet anders meer.

          De snavels kan je idd. als bekwapen bestempelen want even nagels knippen moet met een handschoen aan gedaan worden, deze vogels hebben zo veel bijtkracht dat het me in het verleden menig bloeduitstorting gekost heeft.

          Mijn nieuwe aanwinst zijn idd. groot maar lang niet de grootste Twatwasoort die er is, dat is de Pantaneiro - Oryzoborus maximiliani gigantirostris, deze vogels bezitten ook nog eens een veel grovere snavel.

          @Ton, Dank je Ton, na 34 jaar stevig gerookt te hebben vond ik wel eens welletjes, voel me inmiddels aleen stuk gezonder en energierijker.

          Foto's van het internet van de Pantaneiro

          upload photo


          upload photo
          Last edited by populier; 06-08-2017, 15:48.
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht

            Foto's van het internet van de Pantaneiro

            upload photo
            Wat een bijtjoekel-bek foto. Het roept iets op van een tyrannosaurus-muil.

            Heb ook op internet wat zitten struinen naar deze Pantaneiro-subspecies, maar mis de "uitstraling" die ik persoonlijk bij die andere subspecies wel zie/ervaar.

            Opmerking


            • #21
              Zijn er anders nog mensen die ook al ervaring hebben met toevoegingen van droge pellets aan opfok of eivoer? Bij exoten groot of klein? bij kanaries ? bij Europese soorten ?

              Even een seintje dan graag.

              Opmerking

              Working...
              X