Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blauwfazantjes kweken niet, help.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • blauwfazantjes kweken niet, help.

    Ik heb al geruime tijd blauwfazantjes in mijn bezit en vorig jaar kwamen ze niet tot broeden dus heb ik mijzelf natuurbroed poppen gezocht. In de kweekkooien deden ze buiten nest maken niets en nu zitten ze al 3 maanden in de buitenvoliere en ze doen nog steeds niets. Het zijn 2 koppels, 1 heeft een vrijstaand nest gebouwd in de vlinderstruik maar daar blijft het dan ook bij. Ze hebben gedurende de hele tijd beschikking over zeer eiwitrijk eivoer, 2maal per week geef ik insectenpatee en af en toe gedroogde of levende insecten.
    Heeft er iemand nog tips voor mij om ze aan het kweken te krijgen? Ik weet dat natuurbroed moeilijk is maar ze leggen zelfs geen eieren en 1 koppel bouwt zelfs geen nesten. Nog extra info is dat de voliere 20m2 is en ruim beplant.

    Alvast bedankt
    Grtjs Yoran
    Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

  • #2
    Ik denk dat je het beste 1 koppel kunt verwijderen uit de voliere. Mogelijk dat het koppel met het nest dan wel eieren zal leggen en gaan broeden.

    Opmerking


    • #3
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #4
        Dankjullie wel voor de reacties. In de voliere zitten wel wat soorten maar nu niet overdreven, wel veel zebravinken en gouldsen. Momenteel maar 1 koppel diamantvinken en een koppel cubavinken, verder ook wat kanaries en blauwgrijze roodstaartjes, deze laatste doen ook niets.
        Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

        Opmerking


        • #5
          "Wel veel zebravinken"

          Volgens een oud liedje "uit het leven gegrepen" ligt daar dan de draad.
          Zebravinken kunnen nogal eens verstoren. Gould amadines zou geen probleem mogen zijn.

          Zoals eerder al vermeld hier zou ik het ook op een koppeltje Blauwfazantjes houden.
          Als je echt hoopt met zowel Blauwfazantjes en Blauwgrijze roodstaartyjes te kweken zou ik de zebbies er uit halen.

          gr kees

          Opmerking


          • #6
            Kanaries en Afrikaanse tropen gaan in mijn ogen niet goed samen als het om kweken gaat. De afrikaantjes nestelen graag in het groen en de kanaries doen niet liever dan het groen wegvreten. Ook zijn de kanariemengsels niet geschikt voor de Afrikaantjes; te vette zaden. Afrikaantje hebben levend voedsel nodig, dus zet een bakje met daarin een bananenschil in de voliere en doe daar gaas overheen, zodat de vogels er niet bijkunnen. Hier gaan fruitvliegjes op af komen en daar gaan de Afrikaantjes heel blij mee zijn.
            Bekijk mijn vogels op:

            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

            Opmerking


            • #7
              Ook diamantvinken staan bekend als dominant, cubavinken zijn ook geen lievertjes.
              Kortom, het lijkt erop dat de medebewoners aan alle kanten niet gunstig zijn.
              Groeten, Ben

              Opmerking


              • #8
                Dankjulliewel voor al de reacties, ik denk dat ik dan mijn voliere maar eens in 2 ga splitsen. Afrikaantjes aan de ene kant en kanaries en australische aan de andere kant.
                Ik heb ze eens 1 keer met de cuba's zien vechten maar daarnaa nooit meer. En ik had meer diamantvinken erbij zitten maar daar heb ik er al van uitgevangen en het minst dominante koppel laten zitten.

                Zou ik er misschien in de plaats van de grote zebravinken timors kunnen bijzetten?
                Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                Opmerking


                • #9
                  Last edited by Ton; 31-07-2017, 19:47.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik zou de grote zebravinken niet door Timors vervangen. Die hebben dezelfde streken.

                    Opmerking


                    • #11
                      Dat is zeker juist Ton, ik zal het wat moeten uitzoeken dus. Ik had ze dit jaar eens in de voliere gezet omdat ze in we kweekkooien niet wilden kweken.
                      Dankje voor de reactie G, ik zal dan gewoon wat zebravinkjes in het ander deel van de voliere houden.
                      Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                      Opmerking

                      Working...
                      X