Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag omtrent kweek rode kardinaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vraag omtrent kweek rode kardinaal

    Is het een gewone zaak,of juist niet dat er na het leggen van het eerste ei hier 2 -3of meer dagen tussen zit ? Zij zit n.l niet op het nest, ze is er af en toe in bezig, maar dan houdt het op. Het 1e ei ligt al 2 dagen in het nest( ongeschonden, dat wel ), maar de houdbaarheid van dat ei neemt ook af uiteraard. Nu zijn wij beginnend lerend in deze soort, vandaar.We kunnen hier heel weinig over terug vinden na veel zoeken op internet en diverse forums

  • #2
    Nee het is niet normaal als er 2 dagen geen ei bij wordt gelegd
    Waarschijnlijk blijft het bij 1 ei en zal er ook niet gebroed gaan worden.
    Als het morgen nog zo is en er niet gebroed wordt dan kun je het ei het beste verwijderen.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door hjoosten Bekijk Bericht
      Is het een gewone zaak,of juist niet dat er na het leggen van het eerste ei hier 2 -3of meer dagen tussen zit ? Zij zit n.l niet op het nest, ze is er af en toe in bezig, maar dan houdt het op. Het 1e ei ligt al 2 dagen in het nest( ongeschonden, dat wel ), maar de houdbaarheid van dat ei neemt ook af uiteraard. Nu zijn wij beginnend lerend in deze soort, vandaar.We kunnen hier heel weinig over terug vinden na veel zoeken op internet en diverse forums
      Alvast hartelijk dank
      Last edited by hjoosten; 23-07-2017, 10:18.

      Opmerking


      • #4
        Dank je wel voor je reactie Bobbie, helaas is het niet anders, vandaag nog geen 2e ei erbij, en ze gaat er af en toe wel even in, maar gaat niet zitten.

        Opmerking


        • #5
          Ei weghalen normaal leggen ze iedere dag en gaan bij 3e ei zitten.

          Opmerking


          • #6
            Beste,

            Vandaag kwam ik er met toeval achter dat mijn koppel rode kardinalen al een nest hebben met 2 eieren. Echter zitten ze in de buitenvoliere waar geen nachthok bij zit, ze kunnen wel beschut zitten onder afdak of in de struiken. Een gedeelte van deze voliere 6 x 2,5 x 2,20 staat vol struiken e.d.

            Mijn vraag is nu als de eieren uitkomen en het zal snachts nog zeker te koud zijn.
            Kan ik ze dan naar de binnen voliere verplaatsen als de jongen nog in het nest zit.

            Of heeft iemand daar nog een idee over

            Opmerking


            • #7
              Nee, geen nest gaan verplaatsen, grote kans dat de ouders de jongen in de steek laten, gewoon hopen dat het niet steenkoud gaat worden alsnog, en als dat uitblijft dan heb je best een redelijke kans van slagen hoor, want een beetje vorst of een sneeuwbuitje hoeft geen probleem te zijn omdat de ouders de eerste 8 a 10 dagen heus wel op het nest blijven als het slecht weer is, als het nest niet onder een afdak zich bevindt dan zou ik wel een glasplaatje op de voliere boven het nest leggen van minimaal 60 bij 60 cm om inregenen te voorkomen
              Als de jongen het nest eenmaal hebben verlaten en het zou dan nog erg koud zijn of heel slecht weer, dan zou je wel de jongen met de ouders kunnen uitvangen en in de binnenvoliere plaatsen, dat is geen probleem , dan blijven ze wel voeren nl Succes

              Opmerking


              • #8
                Hallo Bobbie,

                Dank je voor de reactie, duidelijk wat je aangeeft.
                Nestkastje zit wel onder afdak gelukkig.

                Hoop dat het verder goed verloopt.

                Opmerking


                • #9
                  We zullen voor je duimen.....
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Helaas eieren niet bevrucht van de kardinalen, kan ook zijn dat door de kou het ei niet meer ok was.
                    Pop was regelmatig lang van het nest af.

                    Opmerking


                    • #11
                      jammer.....

                      gelukkig staan we aan het begin van het begin.......
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking

                        Working...
                        X