Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zang Mannetje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zang Mannetje

    Hej allemaal,

    Even de volgende vraag. Ik heb een jaar geleden een koppel kanaries gekocht. Helaas ging het mannetje na een tijdje dood, vermoedelijke doordat deze bij de koop al niet helemaal gezond was. Vervolgens heb ik een nieuwe man gekocht. Daar waar het eerste mannetje zoals verwacht niet meer zong in gezelschap van een popje is het tweede mannetje elke dag vanaf +- 7 uur met tussenpozen zeer hard aan het fluiten. Ik begrijp dat het voor elke vogel anders is en dat het fluiten van een mannetje erbij hoort, maar toch vroeg ik me af of dit fluiten mogelijk in de toekomst nog afneemt. Het mannetje is nu ongeveer 1 - 1,5 jaar oud.

    Is er iets dat ik kan doen om de het fluiten te doen laten afnemen of moet ik gewoon leren leven met het harde gefluit dat hij produceert?

    Alvast Bedankt!

  • #2
    Ik denk dat er mee moet leren leven. Is het toevallig een Spaanse Timbrado

    Opmerking


    • #3
      Durf ik iet te zeggen. Heb hem gekocht in de dierenwinkel, had op dat moment helaas geen vervoer waarmee ik naar een goede kweker kon.
      Ik vindt het verschil met mijn vorige mannetje echter zo groot, deze zingt echt de hele dag door, alsof er geen popje bij zit. Begrijp ik dat Spaanse Timbrado's echte zangertjes zijn?
      Heb deze vogeltjes voor de gezelligheid dus heb me niet volledig verdiept in de verschillende soorten.

      Ik lees echter dat de zang van Spaanse Timbrado zeer melodieus en prettig voor het gehoor is. Zeker niet schel of doordringend.
      Persoonlijk komt de zang van mijn eigen vogel wel degelijk doordringend over. Het is weinig melodieus en eigenlijk voornamelijk hard.

      Opmerking


      • #4
        Ik heb 2 x een Spaanse Timbrado gehad en ken mensen die ze ook hebben/gehad hebben. Ze zingen de gehele dag maar wel erg doordringend en ik vind het niet melodieus. Daarom heb ik ze weer weggedaan en bij een kennis werd de vogel naar een binnenkooi verbannen.

        Opmerking


        • #5
          Dan zou dat best wel eens kunnen. Ga me daar toch dan wat meer op inlezen. Deze zingt namelijk echt de hele dag door en is door 2 deuren heen te horen als hij op dreef is. Ik vind ze super leuk maar dat zingen stoort mij toch best wel....

          Opmerking


          • #6
            Ik heb ook een kanarie gekocht, maar ik heb op you tube eerst goed geluisterd wat ik mooi vond. Heb nu een waterslager gekocht van een goede kweker. Echt een super mooie zang. Ik heb ook eens een harzer gehad, maar dat vond ik veel te zacht. Waterslagers zitten er tussen in. Misschien kan je m ruilen. Het is nu de goede tijd ervoor.

            Opmerking


            • #7
              Hallo, ik heb 2 mannen en 6 poppen Waterslager.
              sinds july fluit 1 man niet meer.
              ze zijn allen door de rui de andere man fluit volop.
              hoe kan dit??

              Opmerking

              Working...
              X